Åsa assar: Förra veckans instagram

Det blev måndag igen och ute var det grått och rått, inne var lampan svängig och jag var extra allt; extra introvert, extra högkänslig, extra irriterad. Och slumpen körde förbi i sin bil.
 
Sen blev det onsdag (tisdagen fick jag reda på att jag fick jobb, och den bilden har jag redan visat) och jag skrev en massa diktat i gott samarbete med mina ben, som jag försöker sluta tänka på som för smala. Och försöker sluta tänka att jag är konstig på olika vis, för plötsligt kommer någom som ser lite sur ut fram och klappar en på armen och säger att jag har snygga skor, för hon har likadana.
 
Samma onsdag hade jag egentligen tänkt handla men det blev mörkt och jag ba "jag har chips, jag överlever." På tal om... mataffärer. Jag har varit städerska i många år och den sista tiden innan jag tog tjänstledigt för att plugga, åkte jag stadsbuss tre morgnar i veckan kl 05.42. Jag brukade springa till bussen lite innan dess. "varför är jag alltid sen, får inte missa bussen!!" Och så var jag framme lite i 6. Ingång på mörk lastbrygga på baksidan. Lysknappen satt långt in på lagret. Efter ett tag kom lastbilschauffören Roger med leverans. Han var alltid snäll mot mig och sa att han skulle sakna mig när jag slutade. På morgonen denna onsdag när jag var sen till praktiken lite i 8 såg jag en bekant lastbil vid övergångsstället, och en hand i hälsning när han körde förbi. Det värmde att bli igenkänd och ihågkommen.

 

Det blev torsdag. "I dag vårkänslor, i morgon bakslag?" filosoferade jag.
 
Tanken på att jag om ett tag har inkomst igen får mig att vilja handla en massa. Inte helt smart kanske. Denna torsdag blev det i alla fall tulpaner för att fira att jag fått jobb. Och så ett Hello Kitty-ägg och cashew. Fick dock bli neutrala nötter eftersom jag inte nådde de salta. Hello Kitty-ägg och når inte nötterna, vuxen much?
 
Tyvärr fick jag den här jättefula ringen i ägget. Jag efterlyste Hello Kitty-tokigt barn på instagram och fick erbjudande att skänka ringen till fyra barn. Lite klurigt! Vi får se... Ringen bor här tills vidare.
 
Jag tittade på Skavlan och kallade i mitt stilla sinne (och på instagram) herr Berg för ett gammalt geni.
 
Det blev lördag och jag berättade att den enda gång blomsterbud hänt mig var när jag fyllde 27 och då fick jag just såna här tulpaner. Vackra. Nu var det alltså helg igen, och medan de flesta tyckte att det var skönt så tyckte jag att det var en himla tur. Kallade dagen "De tre kroppsproblemens dag" för jag hade problem både här och där.
 
Första halvan av lördagen spenderades på soffan och när jag tittade ut såg jag små snöflingor, och jag la mig igen. Men sen till sist kom solen och jag skyndade ut.
 
Trots att jag mådde som jag gjorde fick jag till sist en hel del gjort trots allt, lagade lite kläder till exempel, med mobilen en bra bit bort. Bra gjort och klapp på axeln.
 
Det blev söndag och jag var piggare om än inte helt glad. Men det blev en till promenad, handling och städning.
 
Sen blev det söndag kväll och jag var:
  • Ganska bra
  • Hyfsat sur på någon (befogat skulle det visa sig)
  • Inte blond trots denna blind
Dessutom hade jag:
  • En massa disk
  • Sovmorgon nästa dag (i går alltså, då skolan började)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0