Åsa assar: Tre dagar instagram

Okej, då fortsätter jag där jag slutade med instagrambilder. Jag får snart begränsa mit instagrammande, annars blir det instagramassande två gånger i veckan och det kanske är att ta i.
 
Nu är jag på fredagen. En början på kanske en gnutta mindre kaos.
 
"Innan handledningen" kallar jag denna.
 
Efter skolan skulle jag gå på stan med min syster, eftersom etapp två av den där gigantiska Galleria Boulevard, som jag nästan bor granne med, hade öppnat dagen innan. Men eftersom jag är som jag är så blev det först så här: Började koka bönpasta (som tar tre minuter), men kom samtidigt på att jag behövde sminka mig. Så det gjorde jag. Och när det var klart så kom jag på att jag behövde klippa luggen. Så det gjorde jag. Och hårstråna fastnade försås i min nyutkletade foundation. Borstade bort. Sen var bönpastan väldigt klar. Jag åt den. Och fick ont i magen. Satte mig och vilade magen i soffan och kollade på Antikrundanrepris. Och så skrev jag lite i min idéskrivbok, en liten text som tidigare föddes i min mobil. Ja, och så instagrammade jag och var sen. Till sist kom jag i väg.
 
Precis när jag skulle gå fick jag ett sms från min syster: "Visst sa vi att vi skulle GÅ klockan tre?" Hehehe... Det är ju tur att vi är lite lika. Jag lyckades komma först till vår mötesplats.
 
Och så gick vi alltså på gallerian. Den är löjligt stor, typ tror-att-den-ligger-i-Malmö-stor. Så pass stor att jag faktiskt gick vilse efter att jag sagt hejdå till Elin igen. Men det löste sig. Jag gillar inte det här stora eländet. Samtidigt är det något som drar med det stora och glassiga. Det var en bra tur hur som helst, förutom varmt, magkrångel och för mycket folk. Men lite folk som var bekant också, och det är ju fint. Det konstigaste som hände var tjejen som jag köpte washitejp av på Panduro. Hon gav mig stadigt påsen med båda händerna, såg mig i ögonen och sa: "Och så får du ha en trevlig helg, Åsa!". Sa hon mitt namn? Det lät så, men jag är inte säker. Om hon gjorde det; är hon min stalker? Och i så fall; välkommen!
 
Den här höger med kläder köpte jag. Är mycket nöjd! Kofta till vänster och klänning till höger var billigt och perfekt (förutom att miljön blev ledsen -  ja, jag kommer alltid ha lite dåligt samvete för allt jag köper), billigt tack vare öppningserbjudande i gallerian. Den gröna klänningen är reafynd från Indiska, för vi lämnade faktiskt gallerian också. Stan var mycket mer folktom är gallerian, är det så det kommer vara nu? Hoppas inte.
 
Den här kvisten köpte jag också på Indiska.
 
Gallerian sedd från mitt håll. En slags mur till resten av stan. Och detta är bara en del av den.
 
Denna lördag hade jag hundraåtta saker att göra, och därför hade jag en ork på minus niohundra. Kan ju vara så också när man är kvällsmänniska. Jag målade i alla fall naglarna (och lite på fingrarna). Det kändes viktigt.
 
Sen blev klockan 23.30 och jag började vakna till liv. Bakade kakor. (Utanför bild: En bränd plåt.)
 
Det här flarnet här var alldeles för ofärdigt för att kunna bjudas på så jag fick tvunget äta upp det. Jag fick också tvunget byta till Hello Kitty-lakan pga orsak. Den där kvälls-/nattmänniskan kom igång till sist.
 
Sen hade alltså min syster och jag födelsedagskalas i söndags, men jag ska visa bilder därifrån senare. Den här grejen fick i alla fall Elin och det är rätt så osäkert vad det är för något. När man knyter den där uppe så dyker de här små facken ihop. Hojta om du säkert vet vad det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0