Åsa assar: Valborg

För en vecka sen var det Valborg. Här är Emma och jag på väg för att möta Fanny.
 
Framme vid Helge å syntes rök från brasa en bra bit bort. Kan det vara Karpalund?
 
Sen tändes brasan i Helge å också. För en gångs skull slapp vi stå och lyssna på ett tråkigt tal, bra att vara sen ibland.
 
Sen blev det lite häng med Fanny, som berättade att hon missbrukar sprit när hon jobbar. Hon menade visst handsprit...
 
Emma var också med förstås.
 
Sen sa Emma och jag hejdå till Fanny och så gick vi hem till Emma där Selma och undulaten Timo väntade. Selma var bara tillfällig inneboende och var ganska nyfiken på Timo,
 
Emma bjöd på äppelpaj.
 
Sen var det mitt i natten och dags för mig att väga mig och gå hem. En fin liten tradition, det där med vågen. Det visade sig att jag hade gått upp 400 g sen sist (ca tre veckor) och jag väger 1,7 kg mer än på nyår. High five!
 
P.s. Åsa assar - bloggen med fördröjning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0