Åsa assar: Ett kalas med liten promenad

Sista helgen i september var jag på kalas. Ett legobyggarkalas.
 
Det var Gunilla som syns lite svagt i bakgrunden som firades. Och dessutom firade jag att jag lyckades ta en skarp bild på fina Hugo för första gången på nio år.

Hugo 2006.
 
Tillbaka till 2015... Det var en fin sista septemberhelg och vi tog en liten promenad.
 
Morbror visade finfin tegelpannssamling.
 
 
Vi gick på rad.
 
Mormors luktärter hade smitit till ängen.
 
Bevis på att det verkligen var höst.
 
Jag klättrade lite.
 
Sen gick vi in igen och sa strax hejdå.
 
Vi tog vägen över Brösarps norra backar. Skåne är inte platt.
 
Så landade vi i Brösarp där jag beundrade mina föräldrars nya högtalare och snygg bänk och lådor som pappa byggt. Sen beundrade jag mammas mat och sen körde vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0