Åsa assar: Att spendera pengar

I sommar har jag gått lite bananas spenderingsmässigt, tycker jag. Jag insåg väl att jag skulle tjäna pengar igen och så var det igång. En del har jag ju köpt på loppis, som denna burk (här med TicTac i).
 
Jag har också köpt två par skor. Sen jag börjat gå med nästan bara gympaaktiga skor har mina ischiasproblem försvunnit. Och då kan man ju få vara lite extra fin om fötterna tycker jag.
 
Jag köpte en stor solskärm också, som mest har hängt på toadörren och varit snygg.
 
Den här hittade jag på Kupan nyligen. Jag råkar samla på såna så jag blev glad. 5 kr.
 
De här clipsen som är från 40-talet (tror jag det stod) köpte jag av en tjej på Instagram.
 
Och så råkade jag köpa lite böcker. Jag har en väldigt lång kö med böcker här hemma som vill läsas. 10? 15?
20?
 
Jag har köpt lite för mycket kläder också. Men till mitt försvar är nästan hälften köpt second hand. Nästan.
 
Lite mer kläder. (Mest klänningar tydligen.)
 
Hade jag varit en god bloggare hade jag lagt upp en bild på mig med kläderna på också. Tröttsamt. Men här är en bild i alla fall, det var väl ett tag sen ni såg mig, era stackare.
 
Detta är mitt senaste köp. Den köpte jag för en femma på Kupan på min sista lediga dag i måndags. Nu heltidsjobbar jag igen, på ett helt nytt jobb. Så jag har liksom råd med såna här stora utsvävningar.
 
För övrigt sms:ade jag just "hav100" till 72980 för pyttelite hjälp till de som flyr över havet. För kan man ska man, som min bror säger. Och som andra säger: ingen skulle sätta sitt barn på en livsfarlig båt om det var tryggare att stanna än på havet. Lyft blicken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0