Lucka 13

Denna Luciadag skulle jag vilja berätta lite om dessa två damer. Doris som dricker och Agnes som sitter i kö.
 
Dock är det Doris till höger som är den äkta krandrickaren. Agnes håller sig i regel till skålen, men Doris kan (i stort sett) knacka på dörren när man sitter på toa för att hon vill komma in och dricka.
 
Jag har ju skrivit om Harry förut. Är jag i närheten vill han helst vara så nära som möjligt.
Gärna uppe i ansiktet. Och Doris och Agnes vill helst inte vara allt för nära Harry för ofta.
Därför är de ofta inte så här nära mig. Men är Harry borta, så kommer de till mig.
 
... om inte Daniel är där förstås.
 
Agnes väcker ibland en i natten för att hon vill berätta något. Oklart vad, oftast. Hon kan skrika och hon kan klösa på dörrar för att hon känner för det, och tycker det är fånigt med människor som sover. Antar jag. Doris är tystare av sig. Ibland väser hon ur sig något. Hon tycker om att vara högt uppe, och att få sova ifred. Det är Harry som möter en vid dörren, fast sen kommer Agnes yrvaket och kollar vem som kom. Doris kan komma efter en stund, men helst ligger hon nog kvar.
 
De är inte jättelika varandra. Men båda gillar naturligtvis lådor. Här har lådan Agnes låg i precis trillat över henne på något konstigt sätt.
 
Här är Doris i sin favoritlåda, som hon fått av mig.
 
De här två alltså...! *hjärtögd emoji*
 
Och hon här då! Agnes i sin favoritlåda, som hon fått av Daniel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0