Lucka 17

I dag tänkte jag att vi skulle ägna oss lite åt random katter.
 
Jag var nyligen hos en kollega tillsammans med sju andra kollegor och julpysslade, och där fanns även denna stora svarta katt.
 
Denna katt bor hos min moster. Jag vill minnas att han heter Kurt. Ibland tror jag att han heter Knut.
 
De här två främlingarna träffade jag på i Brösarp i somras.
 
Ser ni Maja? En skön sommarkväll hade hon smitit ut och kom sen inte in igen. Jag var steghållare en stund. Det hjälpte inte, brandkåren fick ringas och jag gick och handlade inför Daniels och min Linnérunda. När jag gick tillbaks igen såg jag inte till henne eller någon stegbil.
 
Jag har glömt vad hon heter, men jag vet att hon bor hos Karin som är syster till min Osbyvän Elin. För det var där jag träffade henne när Daniel och jag var och firade Elins födelsedag i augusti. Så liten och söt
 
Det här är Ace. Han gav mig lite motion en helg i augusti när jag cyklade och gav honom lite mat och sällskap.
 
Tissen var förstås också där.
 
I september träffade jag stora fina Hugo.
 
Nej, nu räcker det väl. Jag tror denna julkalender har fyllt sin kvot av katter nu.
 
Nej, förlåt, NU är kvoten fylld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0