Lucka 18

Tyvärr har jag köpt saker i år också, förmodligen utan att skänka bort motsvarande antal mög som jag inte använder till de som behöver det bättre. Dock dog mina gamla skor förra året och handväskan hade varit sönderfallen länge nog. Skorna kommer från Vegetarian shoes (och är skitiga) och väskan är sydd i Sverige av Onni design.
 
Och så köpte jag denna kjol, sydd av Anna Hertzman.
 
Och denna klänning har Anna Hertzman också sytt. Syns knappt, men den är väldigt fin! Till saken hör att jag beställde genom att skriva "sy i den där storleken men gör den mindre och kortare", väldigt vagt alltså, men hon bara sydde en klänning som lika bra kunde ha varit måttbeställd.
 
Jag köpte denna av Drawn by Nina, för att det ser ut som jag.
 
Av allt jag köpt i år kan detta dock vara det bästa. Försvarets hudsalva har ju funnits länge, men nu har det kommit handsalva (och fotsalva) också. Mina händer spricker alltid sönder på vintern men den har salvan är nästintill magisk. Jag funderar på att köpa upp halva lagret för folk kommer säkert inte fatta dess storhet (så det kommer väl sluta tillverkas), men den är helt perfekt i all sin enkelhet. (Synd bara att det enda apoteket den finns på alltså är Apoteket.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0