Lucka 21

En stor och underlig sak som har hänt i år är ju att Kent har lagt ner. Eller dött, om man så vill. Under många år kunde jag alla texter och visste vad alla låtar hette. Sen kom det fler skivor och jag fick mer saker att tänka på, men de har alltid funnit där för mig (sedan 1996 då skivan Verkligen släpptes. 1995 kom deras första skiva som hette samma sak som bandet). Och Hagnesta hill från 1999 kommer alltid vara världens bästa skiva.
 
När nyheten presenterades att Kent skulle lägga ner och att en sista turné skulle göras så var det självklart att jag skulle dit. Jag var hos Daniel i våras när biljetterna släpptes och efter lite om och men lyckades jag få tag i biljetter till oss. Lördagen den 12 november var det så dags för min sista Kentkonsert och det var vackert och storslaget, om än inte så som förr (och inte tillräckligt många av de där låtarna som jag kunde texten och titeln på). Här finns låtlistan från min allra sista Kentkonsert.
 
Nedan lite mobilbilder från konserten ifråga.
 
 
 
 
 
 
 
Till Den sista sången klädde de om i till vitt, och sen var det snopet slut.
 
Då jag är en person som förmodligen skulle kunna betecknas som samlare, jag sparar på sånt som betyder något. Därför har jag nu kunnat rota fram mina Kentbiljetter genom åren (en saknas det dock biljett på för där blev jag infixad ändå vill jag minnas).
 
Åsas Kentkonserter
 
Kalasturnén, Ribersborg Malmö 27 juli 2000
Kalasturnén, Mölleplatsen Malmö 18 juli 2002
Baltiska hallen Malmö 27 november 2002
Stockholms stadion 6 juni 2003
Idrottshallen Kristianstad 15 mars 2008
Skogslottsvallen Göteborg 25 juli 2008
Malmö Arena 12 november 2016
 
Tack för allt Kent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0