Lucka 22

Jag har ju alltid svårt att få ihop livet och tiden. Folk brukar tycka att det är väldigt underligt, jag som bor ensam, i en etta, utan barn, utan djur. Men på något märkligt sätt har jag ändå alltid mycket att göra. Men just precis nu undrar jag samma sak som alla andra. För nu inför jul har jag stressmycket att göra som vanligt (trots att jag inte ska ha julen här nej, thank you very much) och kan inte alls minnas allt det där jag tycker jag ska hinna andra månader.
 
Det jag har att göra nu är väl alltså mest då dessa luckor, julklappsrelaterade saker (två dagar innan julafton och jag har inte fått allt jag beställt än (men kanske i dag?), och julkort. För det är ju helt nödvändigt att GÖRA julkort. För visst tycker alla det är extra kul med julkort om jag lägger ner timmar på dem? Nä men precis. Fast de är förstås kul för mig att göra också.
 
En annan grej med julkort och mig och tid är att jag ALLTID skickar dem sista dagen eller senare. Jag fattar inte detta! Denna gång skickade jag 40 % av korten fem minuter innan tömning sista dagen och resten dagen efter. Hoppas alla får sitt kort denna vecka. Jag brukar skicka julkort till de som skickar till mig, och också till vissa undantag (farmor och min bror). Hittills har jag bara fått två stycken själv. Heja posten! Julkort efter julafton är som tulpaner i november (för sent/för tidigt).
 
Nu är årets babbligaste lucka snart slut! Men först bilder på årets julkort, som i år är något mindre duktig flicka-aktiga än vanligt.
 
Högst upp tre julkort jag gjorde själv hemma hos min kollega Christel förra veckan, som bjöd in oss sekreterare på god mat och pyssel. Där fanns det minsanna pyssel som hos tre förskolelärare! Till vänster ser vi två kompletterande julkort som jag köpte i sjukhusets affär en dryg timme innan de skulle vara i lådan senast. I mitten färgläggningskort från min vykortsbok. Till höger tre kort jag köpte på Degeberga marknad i somras. Brokigt och komplett.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0