Lucka 24

Det blev julafton! Hoppas ni har haft en fin dag. Först var jag inte så snygg.
 
Elin var fin i backup-klänning och garnnystanet fick en egen stol.
 
Mamma är påhittig hon, och fint blev det också!
 
Mamma och pappa har köpt en ny snygg lampa, och kolla där är ju jag i mitten!
 
Så här såg jag ut förresten. Eventuellt efter lite användande av filter.
 
Vi fick julfikabesök.
 
Sen körde Elin och jag en runda. Små små kanske blivande julgranar där till höger.
 
Vi körde till morbror med familj, gav lite julklappar, åt lite knäck och beundrade det stora fönster de satt in.
 
Och så fick vi träffa Frasse!
 
När vi kom hem igen hade Kalle Anka hållit på en stund. Jag la mig så skönt i soffan och såg tjock-tv:n hyfsat bra. När jag vaknade ingen pratade Sanna något om vuxna som sover till Kalle Anka.
 
Dukat och klart! (Tyvärr glömde jag ta kort på maten, till exempel pixlade morötter. Men ni får tro mig att det var fint.)
 
Julnaglarna! Hade svårt att välja färg, så Elin föreslog att jag skulle markera höger och vänster.
 
Så här såg hela jag ut. Klänning från Liebling i Malmö.
 
Pappa och lampan.
 
Sen var det dags att öppna julklappar. Först fick jag 48 kr i ostämplade frimärken!
 
Jag ser inte så glad ut, men detta är ju förmodligen bästa julklappen!
 
Isak fick en mössa som moster hade stickat, den blev han fin i!
 
Efter julklappsutdelning och -öppning så var det dags för gröt.
 
Pappa satte igång vinylskivorna han fått. Rolling stones nya fick han av mig.
 
Isak fick en skrivtavla av mig.
 
Jag gav Elin Julia Skotts bok Håll käften jag räknar. En stickares bekännelser. Hon verkar gilla den!
 
Jag fick benvärmare av Elin som hon stickat. Det är reflex i garnet, så nu ska jag synas!
 
Nyckelband av mamma och skärbräda/bricka av Elin. Precis min smak, så fina mönster och färger på allt.
 
Den här boken önskade jag mig och fick. Den är väldigt mycket jag. Och kolla in bokmärket då!
 
Det är tillverkat av Lisa Tofft, och jag vann det i ett litet lotteri som mamma gjort. Så fint!
 
Årets julklapp till alla från Elin varsin julstrumpa med innehåll. Jag fick även en drickflaska från Eva Solo av henne. Jag hade glömt att jag önskade en sån, men det gjorde jag!
 
Isak gav mig detta pussel. Det ska jag ta tag i en harmonisk dag då jag har gott om tålamod. Det består alltså av pyttesmå emojis!
 
Jag fick också en sån här. Jag behöver en ny cykelhjälm, men den får jag köpa ändå. Just nu är jag inne på en sånt här armband.
 
Hoppas nu får en fortsatt fin jul! Nu är årets kalender slut, tack för att ni öppnat mina luckor!

Kommentarer
Postat av: Åsa

*picklade morötter väl?

2017-12-19 @ 20:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0