Åsa assar: Nyårslöften och förhoppningar

Hur går det med bloggandet, Åsa? Är det ingen som frågar mig, men det kan man ju undra ändå. Som vanligt brist på tid, ork, lust och fantasi. Plus att nätet redan är fullt av skit och jag orkar liksom inte riktigt vara del av det. Fast på insidan kokar jag.
 
Jag har inte ens assat nyårsafton, inser jag. Jag var i Malmö och det var mycket fint. Bästa slutet, bästa början.
 
 

Jag har ju redan sammanfattat 2015 med hjälp av mina bilder. Här kommer mina förhoppningar/löften inför 2016 som ju redan är i full gång, men först det jag skrev här inför 2015 - och hur det egentligen gick.
 
2015 års nyårsförhoppningar löd som följer:
 
1. Jag ska får ordning på min mage.
 
Hur gick det då? Mycket bättre men inte bra. Det blir den väl aldrig. Mer vatten, vila, sömn och harmoni och rätt sorts mat, vad det nu är, är förmodligen lösningen.
 
2. Jag ska gå upp i vikt.
 
Hur gick det då? Anledningen till detta löfte var att min elaka mage på kort tid gjorde mig alldeles för smal. Från smal till alldeles för smal på kort tid. På nyårsafton 2014 vägde jag mindre än på mycket länge, men sen dess har det gått sakta men säkert uppåt. Jag väger nu cirka 5 kg mer än för ett år sen. HURRA! Mår bättre och trivs bättre med kroppen.
 
3. Jag ska slurfa mycket mindre. (Slösurfa, that is.)
 
Hur gick det då? Ja, det gick väl rätt uselt med det under hela 2015.
 
4. Jag ska ta en promenad om dagen.
 
Hur gick det då? Räknas till och från jobbet? Riktigt dåligt gick det de sista månaderna av 2015. Minns inte när jag senast såg Hammarsjön.
 
 
 
5. Jag ska vara i fas med skola och blogg.
 
Hur gick det då? Skolan var jag väl aldrig riktigt i fas med, men jag klarade ju den i alla fall. Bloggen har jag legat bättre i fas med under 2015, men förmodligen för att jag bloggat mindre eftersom jag fotograferat mindre (med kameran alltså, mobilen fotograferar jag eventuellt för mycket med). Så kan det vara, men jag kommer kanske igen.
 
6. Jag ska lägga mig tidigare och läsa mer.
 
Hur gick det då? Ja, det där var väl ett skämt? Det är ju den ständiga jakten. Det gick uselt med det under 2015.
 
7. Jag ska skriva minst en novell.
 
Hur gick det då? Jag skrev en novell!
 
Förutom förhoppningarna hade jag ett nyårslöfte också:
 
Jag ska äta mer.
 
Hur gick det då? Uppenbarligen har jag ätit mer, annars hade jag inte gått upp i vikt.
 
Okej, nu har jag kommit fram till löften och förhoppningar inför 2016. Men först: Kolla på mitt silverhalsband som MIN KILLE HAR GJORT!
 
 
2016 var det alltså. Löften och förhoppningar. En jättelång lista.
 
Jag ska:
  • Börja träna. Ischias plågar mig från och till och jag vet att jag måste stärka min kropp.
  • Ta en promenad om dagen.
  • Slurfa mindre.
  • Läsa mer. Mål: Bli klar med det som just nu står i kö här hemma (och har gjort så i några år).
  • Fortsätta försöka få bättre mage.
  • Fortsätta äta så här lite kött som jag äter nu.
  • Bli bättre på att få i mig allt jag behöver (och nä, jag tror inte jag hittar det i köttet).
  • Inte gå ner i vikt.
  • Bli duktig på att åka tåg.
  • Köra bil minst en gång. (Konkret! Bra Åsa!)
  • Komma i tid oftare.
  • Sova mer på vardagsnätterna. (Varnätterna då eller?)
  • Skriva minst en novell.
 
Bring it!

Kommentarer
Postat av: Isak

Vilken fin lista!

Svar: Tack!
Åsa

2016-01-26 @ 04:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0