Lucka 1

Överraskning! En till synes död blogg gör hastigt och lustigt entré. Ingen anade. Alla är glada. Fast det är en högst tillfällig come back. Gissningsningsvis kommer den vara i 24 dagar.
 
Jag tycker om att göra listor, ibland blir de väldigt komplicerade och så föds det en ny lista från den andra listan och jag vet inte alls vad jag håller på med. På min Att göra-lista som aldrig töms har det stått i ett år nu att jag ska blogga om 2016 och nyårslöften. Eh ja, det gick ju inte så bra. Men jag kan ju göra det nu!
 
Nedan kommer mina nyårslöften från 2015, men vi kan ju låtsas att de gällde både 2016 och 2017 så nu ska jag berätta för er hur det har gått med dessa i år. Åh så skönt det är att ni undrar och vill veta :)
  • Börja träna. Ischias plågar mig från och till och jag vet att jag måste stärka min kropp
Eehh... Var det 2016 jag gick hos sjukgymnast? Förmodligen ja. Det var bra av mig för det hjälpte direkt. Tränar dock inte längre, så jag har ischias (falsk) ibland men framför allt har jag fått problem med ryggvärk. För att jag är klen och belastar fel. Det är inte lätt att ha en kropp. Nästa år ska jag börja träna! Det lovar jag. Igen.
  • Ta en promenad om dagen.
Definiera "promenad" tack. Det är dåligt med det. Behöver det och ändå sitter mest här i soffan med mobilen.
  • Slurfa mindre.
Slurfar konstant. Vill sluta.
  • Läsa mer. Mål: Bli klar med det som just nu står i kö här hemma (och har gjort så i några år).
Hahaha, vilken jobbig lista detta var. Har drygt 15 böcker i kö.
  • Fortsätta försöka få bättre mage.
Den är bättre. Det är alltid något med den men den är aldrig 2014-och-gå-ner-8-kilo-på-2-månader-dålig.
  • Fortsätta äta så här lite kött som jag äter nu.
Jag äter ännu mindre kött nu.
  • Bli bättre på att få i mig allt jag behöver (och nä, jag tror inte jag hittar det i köttet).
Det vet jag inte om jag blivit bättre på.
  • Inte gå ner i vikt.
Har fortsatt gå upp i vikt.
  • Bli duktig på att åka tåg.
Förklaring: Kunde knappt sitta på ett tåg utan att få ångest. Det funkar mycket bättre nu. Det blir ju så när man utsätter sig för jobbigheter.
  • Köra bil minst en gång. (Konkret! Bra Åsa!)
Haha, nä det gjorde jag varken 2016 eller 2017.
  • Komma i tid oftare.
Eh ja, bra löfte. Har förmodligen inte hållit det.
  • Sova mer på vardagsnätterna. (Varnätterna då eller?)
Nej, det har ju inte skett direkt.
  • Skriva minst en novell.
Om jag kollar på när texter är sparade här i datorn så skrev jag en novell 2016 och jag var även inne och pillade lite i min så kallade roman. I år har jag typ hållit mig till Instagram. Tragiken.
 
Så där! Det var det, nu kan det strykas från min Att göra-lista. HURRA.
 
I morgon blir det nog mer bilder (nedan bilder från nyår 216). Jag tänkte försökta sammanfatta mitt år. Hoppas ni hänger med!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, spännande läsning! Och det var ju nyåret som jag var med på! :D Det var ju inte helt hopplöst med löftena i alla fall! ;*

Svar: Ja det var det <3 Nej, lite fick jag till trots allt. Hade ju två år på mig ;)
Åsa

2017-12-01 @ 23:30:26
URL: http://xiaomei.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0