Lucka 15

Jag tjuvstartade semestern en vecka tidigt med en helg i Åhus.
Daniel och jag firade två år genom att äta på Åhus finest.
 
På söndagen den helgen åkte vi till antik- och samlarmarknaden i Degeberga.
Tyvärr regnade det, men jag lyckades ändå fynda en grön glasfisk som jag är mycket glad över.
 
Efter helgen åkte jag tillbaks till Malmö och hade en ensam vecka utan man och djur.
Anna hälsade på en kväll och vi beställde hamburgare.
Kanske såg jag En plats på landet varje kväll. Hur som helst, titta nu på denna bild
och klicka er sen vidare här till ett blogginlägg jag gjorde 2013.
 
Till sist kom min semester! Jag tog mig till Åhus och Daniels pappa bjöd oss alla på mat.
 
Love blev glad att jag kom. Inte för att skryta eller så, men en av de vanligaste sakerna han sa i somras var "ÅSSSA!!"
 
Alice pimpade min mobil. Egentligen är detta mest en före-bild.
 
För jag klippte av mig håret! Faktiskt var det Daniel som var mest trött på mitt hår
och gick och pratade med sin mor, som villigt plockade fram saxen. Ångrar mig inte!
 
Sen fick vi ännu en fin sommarkväll (den tredje?), i slutet av juli.
Daniel, jag, Daniels syster Joosefin och hennes man åt gott på Le Bardo i Åhus
för att fira Joosefins födelsedag.
 
Myggen åt upp mig men det var det värt.
 
<3
 
Det var ju rätt bra läsväder i sommar. Och någon bok läste jag trots allt.
Det var bra!
 
I Åhus finns en fantastisk affär med vintagekläder och en del annat.
Min syster hälsade på en dag och vi tog oss dit.
 
Och så åt vi glass! Sen började det regna. Så klart.
 
En dag åkte Daniel och jag hit och spontanköpte en säng till Åhus.
Det var en lycklig dag även om vi inte fick med sängen hem då.
Mer om det i en annan lucka kanske.
 
Jag var hos mina föräldrar också och jag köpte lördagsgodis till pappa och mig.
 
Kristofer var också några dagar i Åhus.
Jag minns att vi åt pizza och spelade Rummikub och jag vann.
Och att det var en kall kall sommar.
 
Jag hälsade på Emma, Timo och Disa en dag.
 
Sen åkte jag hem till vår fågel, bofinken Nisse som kom fram ofta och ville ha mat.
 
Vi väntade länge på att sommaren skulle komma men det gjorde den inte.
Vi åkte tillbaks till Malmö och jag såg Säkert och Frida Hyvönen på Malmöfestivalen.
Jag missade en del som jag ville se. Fortfarande lite besviken.
 
Alice, Daniel och jag hade en mysig dag ihop på Malmöfestivalen.
 
Sen var det dags att börja jobba igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0