Lucka 21

Jag inledde ju årets julkalender med mina nyårslöften inför 2016 och hur det hade gått med dem både förra och detta året. Nu tänker jag berätta om mina nyårslöften inför 2018. Grejen med dessa löften är egentligen inte att de ska uppfyllas helt och fullt. Kanske är de lika mycket förhoppnningar som löften. Och jag blir glad om jag kommer en bit framåt.
 
 
 
Nyårslöften 2018
 
  • Kamma Harry några gånger i veckan
  • Komma igång med träningen. (Det är för riskabelt att vara så klen så man får ont i ryggen av att gå.)
  • Rensa i källarförråd (så Daniel blir glad)
  • Bada badkar oftare (även bada i bassäng egentligen, men jag är inte redo för det löftet än)
  • Laga mat oftare. (Daniel är mycket bättre på det där och jag få prestationsångest och så blir det äckligt
  • Fortsätta ha en mage som är 100 gånger bättre än 2014. (Mitt nya jobb har nog stor del i detta och jag är också glad att jag köpte probiotika på Apoteksgruppen i Åhus somras, och det visade sig att min ballongmage pös ihop ganska rejält av dessa. Mamma får vara min langare av dessa då Apoteksgruppen finns i Brösarp också men knappt i Malmö.)
  • Promenera mer
  • Ägna mindre tid åt mobilen
  • Lägga mig i tid, sova mer, vara i tid. 
  • Läsa mer, helst vill jag rensa min läskö som består av cirka 15 böcker
  • Skriva minst en novell
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0