Lucka 1

Det är dags igen! Dags för december, dags för mig att tillfälligt börja blogga igen. Om ni inte vill veta vad jag gjort i år så är detta inget för er. Jag är själv väldigt nyfiken på vad jag har gjort och därför är detta en kalender för mig. Jag har gjort en julkalender här sedan 2012 och jag är inte redo att bryta traditionen än.
 
Jag börjar från början och i detta fall är början faktiskt förra julafton, eftersom den inte hann komma med i bloggen. Detta blir kanske årets juligaste lucka.
 
 
 
Traditionsenligt åkte vi en julklappsrunda, denna gång var det jag, mamma, syster och bror som åkte. Här har vi kommit fram till moster Gerd.
 
Vi blev välkomnade/utstirrade av julbocken (ni ser väl honom?). Han fick stå kvar och glo medan vi gick in och åt lite pepparkakor.
 
Sedan åkte vi vidare till morbror Per där det var full rulle.
 
Väl hemma igen blev det lite Kalle Anka med vänner på min gamla tv.
 
Vår gran var liten och söt, och så här i efterhand kan jag tycka att det ser ut att vara onödigt mycket klappar där under granen. Alltså, jag älskar att få presenter men har inte så mycket yta kvar + tänker väldigt mycket på miljön så jag önskar mig främst miljövänliga klappar i år.
 
Julmaten. (Det är inte ens november när jag skriver detta, men vi köpte pepparkakor i dag och jag blir hungrig av denna bild.)
 
På juldagen blev det en promenad. Här pappa och Elin.
 
 
Mamma.
 
 
Jag och mamma.
 
Isak var tydligen inte med på promenaden.
 
Denna jul fick det nog bli nåt annat.
 
Det här gick ju rätt så bra! Kalendern är igång. Börjar på topp med juligaste och kanske längsta luckan, välkomna! En ny lucka kommer (förhoppningsvis) dyka upp här varje morgon klockan 7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0