Åsa assar: Björnutmaningen

För några veckor sen fick jag ett sms där det stod ungefär så här: "Åsa! Du och jag! Novelltävling!"
Det var från min skrivande vän björnen som kommit på hur vi skulle skriva mer, och inte bara prata om det. Och inte skulle det vara en tävling, förstås, utan mest alltså ett sätt att komma igång, med lite deadlines och läsning av varandras texter för att bli sporrade. Så jag satte igång! Och på ungefär två veckor hade jag skrivit min första novell sen senaste skrivkursen. Den blev inte direkt världens bästa, men jag är nöjd. Och framför allt är jag nöjd över att jag både började och slutade. Och hur gick det för björnen då? Jo, han chockade genom att skriva en prolog till en barnbok! Hallå, det är väl jag som ska skriva barnböcker? Hur som helst tycker jag den var jättebra, och jag hoppas jag får läsa hela boken någon gång.
 
Nästa björnutmaning är tidningen Skrivas novelltävling med temat nystart. Jag har inte kommit igång, men har i alla fall en svag idé. Det blir lite knepigt också, för man ska begränsa sig till 4000 tecken. Men det är nyttigt. Heja!

Kommentarer
Postat av: Isak

Får ... får man läsa? ;)

Svar: Kanske! Men det är inte direkt så bra som jag önskar. Du kan få läsa Björns ;)
Åsa

2012-10-17 @ 23:14:20
Postat av: Björn

Låt kreativiteten flöda!

Svar: Ja, jag borde nog göra det idag. Med tanke på vad du skickade till mig igår. Jag känner pressen!
Åsa

2012-10-18 @ 06:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0