Åsa assar: Amelie och Anneli

Förra veckan frågade "Edward Norton" mig vem jag var lik. Den enda jag kom på var Amelie (Audrey Tautou som Amelie i Amelie från Montmartre, min favoritfilm). Och liksom, vem vill inte vara lik henne? Ta en liten titt nedan.
 
 

Och ja, en viss likhet finns det väl, om man är lite snäll. Kanske även till sättet, om man fortsätter vara lika snäll.
Fast så slog det mig plötsligt, vem jag VERKLIGEN är lik. För när serien gick på tv så satt jag inte hemma i min soffa med skämskudden och sa: "Men varför gör hon så?!", jag sa: "Men varför gör jag så?!"
"Vem?" undrar ni nu. Jo, naturligtvis Anneli (spelad av Sissela Benn) i svt-serien I Anneli. En galen och uppvriden version av mig. Och så himla bra.
 


(Det var här jag skulle ha ett klipp från I Anneli, så att likheten skulle bli ännu tydligare, men det gick förstås inte att finna.)

Kommentarer
Postat av: Petra

HAHA. Åh. Ja självklart är du lik Anneli. Det kommer jag ihåg att jag också tyckte, jag kände igen hennes repliker från dina SMS. PUSS på dig Åsanneli. Du är allra bäst just därför.

Svar: Tack finis! Puss! "Edward Norton" tycker dock att jag är mer lik Amelie, fast han har inte sett I Anneli! Hallå ja!
Åsa

2012-09-05 @ 15:10:20
URL: http://petrafotarkatter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0