Åsa assar: Konstrunda

Påsk betyder även konstrunda, mamma och jag tog en sådan i Brösarp. Birgitta Gunnarsson har gjort dessa, och jag kände att den där pimadonnan ville jag verkligen ha. Fast var skulle jag ställa henne? Nej, det får räcka med min punkråtta som jag fick i födelsedagspresent för några år sedan.
 
Älgar fanns där också.
 
I konsthallen ställde Sten Oscar Rundgren ut. Inte lika mycket i min smak, men det är en duktig farbror, och rosa ram är stort plus i kanten.
 
På nästa ställe tyckte jag det som inte var konst blev finast på bild.
 
Vi vågade oss in hit.
 
Även här var omgivningen och detaljer där omkring lite mer instressant än konsten. En duktig konstnär, men inte riktigt för mig.
 
Vi sa tack så mycket och hejdå, och gick hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0