Åsa assar: Att träna

Kommer ni ihåg sist när jag hade varit ute och sprungit, jag skrev då här att varje gång jag gjort det så skulle jag assa det. Det lät som jag skulle bli väldigt tjatig då. Stackars er.
 
Har ni lagt märke till att det har blivit väldigt lite tjat? Faktiskt ingenting. Pinsamt.
 
Jag har faktiskt sprungit en gång sen dess. Det var ungefär för en månad sen skulle jag tro. Jag har börjat se en trend här, jag springer en gång i månaden. Undrar om det är tillräckligt.
 
Jag minns att det var en varm dag, och jag kände inte för att tönta mig med intervaller. Jag kände istället för att springa så fort det gick. Oh my. Jag känner för så konstiga saker.
 
Jag tog min vanliga runda, sprang bredvid Hammarsjön. Vet inte hur lång den sträckan är, jag gissar på en dryg kilometer. Det tog sju minuter. Jag har väldigt korta ben (kom nu ihåg att jag skrev det, jag kommer få äta upp det strax). Sen var jag tvungen att gå lite, bredvid vallen, innan jag sprang resten av biten på sex minuter.
 
Var sen helt slut och gick hem och la mig i sängen bredvid katten. Ja, så längesen det var, det var när jag var katttvakt.
 
 

Men jag har förstås inte varit helt stillasittande sen dess. Jag promenerar ju en del. Fast det räcker inte egentligen.
 
Friskis och svettis gratisträning har börjat i Tivoliparken nu och i måndags gick jag faktiskt dit. Jag har svårt för den höga snabba musiken och att allt känns så hysteriskt. Så ibland kände jag mig bara stressad och mådde dåligt. Försökte då lyfta blicken och se träden och himlen, det hjälper lite.
 
Dans och skutt och koordination är kanske inte mina starkaste sidor. Så när det därför blir dags för något jag tycker om och är bra på, då tar jag i allt jag orkar. Jag kan inte springa långsamt, kortare sträckor alltså. Så när vi skulle springa runt i den stora cirkeln vi stod på så la jag mig bakom en tjej förmodligen nästan var 20 cm längre än jag, och jag höll hennes tempo. Fast andra gången orkade jag förstås inte springa lika snabbt.
 
Men hur som helst, bra gjort. Hade träningsvärk flera dagar efteråt. Min kropp gillar det, måste ge den mer av det.
 
Efteråt. I lite mindre format så ni inte blir för chockade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0