Åsa assar: En söndag, del 1 -Fabriken

Redo!
 
Också redo! (Okej, hon ser lite skeptisk ut, men det beror eventuellt på att någon just tryckt upp en kamera i nyllet på henne.)
 
Många var bilarna genom Brösarps backar.
 
Men vi lyckades ändå ta oss fram till Fabriken i Bästekille. (Även Isak och pappa var redo.)
 
Vi möttes av det här föga upphetsande lekrummet. "Där kan man sitta och fylla i sin deklaration" tyckte Isak.
 
Något av barnen som suttit där och ritat tycks inte har varit helt vänligt sinnat.
 
Sen tittade vi på den riktiga konsten. Detalj från tavla av Håkan Askmark.
 
Jag och molnen.
 
Annan konst.
 
Isak och gubbarna (Sveriges statsministrar) tecknade av Ulrika Linder.
 
Tavla av Mats Åkerman. Ser ni honom, Batman?
 
Utanför, också lite som en tavla.
 
Sen dök Richard Hobert upp! (Och jag ansträngde mig ytterst för att få till en smygbild.)
 
Jag läste lite visdomsord av Christer Strömholm. Mycket klokt (förutom just det här).
 
När vi sen åkte hem igen (en annan väg än vi åkte dit (fick jag veta sen -hej lokalsinne!)) så kom ångtåget förbi precis lagom. Och jag misslyckades med fotona precis hur mycket som helst.
 
Isak hade sin lilla golliga mobil, och han lyckades betydligt bättre än jag.
 
Slut på del 1 om min söndag! Nu tycker jag att alla konst- och fotointresserade i hyfsad närhet ska åka till Fabriken i Bästekille. (Eller inte nu NU, vänta till imorgon eller så. Onsdag - söndag klockan 11-17 är det öppet.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0