Åsa assar: Ett finbesök

Jag har gett upp den här veckan. Jag och tiden utkämpar en ständig kamp, men nu när slutet börjar anas så ger jag upp. Det funkar inte. Jag kan inte lägga mig så tidigt som jag behöver, jag får vara trött helt enkelt. Imorgon är sista dagen innan min semester. Då ska jag sova och ha det gott. Ungefär så lyder planen. Nu borde jag egentligen vara i säng, men varför inte istället blogga om vad som hände för en vecka sedan.
 
Innergårdar, vad fina de är, men vad sällan jag smiter in där. Oftast står det en stor läskig PRIVAT-skylt. Och jag vill ju inte vara besvärlig. Men in på just den här innergården var man mer välkommen. Jag hade finbesök från Solna/Osby och de var lite second hand-sugna. Så jag rådfrågade Anna som sa "Blåa loppan". Ligger jättenära mig, men jag har aldrig varit där. Åh, dessa mysterium.
 
Det här är Elin och hennes lillebror Mattis på leksaksjakt.
 
Diskussion uppskattades mer än stöld.
 
Jag hade lyckligtvis bara fyra kronor på mig.
 
Snyggvaser. Jag kollade visserligen inte priset, men jag funderar på att försöka ge främst second hand-presenter nu under två år. Bra på alla sätt.
 
Här är Mattis still en liten stund. Även Mattis och Elins mamma Malin var med oss, fast hon fastnade inte på bild.
 
Plötsligt fick min vän Ola, Elins sambo, upp en himla fart. Han blev lite orolig att han inte skulle hitta bussen.
 
Men det var lugnt, för snart kom den, 7:an.
 
Jag sa hejdå, vinkade lite och gick sen hemåt och mötte... NÄBBTANTEN som jag just pratat om med Ola. När man pratar om trollen osv. Hon hade lika bråttom som Ola. Fast nu ska vi inte prata om henne, för det är en helt annan historia. Hur som helst, mycket trevligt att träffa de fyra från norr!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det var kul att vi hann ses! Och fina bilder fick du. Gillar speciellt den på Mattis när han äter korv. Jag missade ju dom fina vaserna. Jag lär ju hälsa på fler gånger för att träffa dig och gå på loppis. Kram!

Svar: Tack! :) Ja, det var kul att det blev av. Du är välkommen att hälsa på fler gånger, det hade varit roligt!
Åsa

2013-07-04 @ 22:07:59
URL: http://detrandigadjuret.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0