Åsa assar: En promenad med syster

Nu ligger jag så där löjligt efter i mitt bloggande igen. Som alltid. Därför får det nu bli en nattlig bloggning fast jag egentligen borde vara i säng. Men varsågoda, några bilder från förra helgen när jag och Elin tog en promenad.
 
Först skedde ett utbyte av diverse gåvor; hon fick badsalt och ett trasigt lakan (till något slags pysselsyssla) av mig och jag fick bland annat kamerabatteri.
 
Jag hade nämligen plockat fram min första kamera. Jag är lite osäker på när jag fick den, men det var runt 1990. Elin fick en liknande, men mer avancerad. Vi fick dem naturligtvis av vår fotograferande far.
 
Elin lyckades ännu en gång ta en Åsa + toalett-bild, och så lekte hon lite med Nethifa (som flyttade hem igen igår fredag, snörvel snyft) innan vi gick ut.
 
Först gick vi genom tom stad.
 
Sen hamnade vi i Tivoliparken, där fontändjuren hade glasögon och något som liknade en bal pågick.
 
Vi gick längs ån.
 
In i tunneln.
 
Och ut på andra sidan.
 
Elin kände på Hammarsjön, efter att nästan ha trillat nerför stenarna på väg dit. Jag trillade också ner, och stod sen still för att inte ramla ännu mer.
 
Sen såg vi ett snyggt tåg, och ett träd som även såg oss, innan vi gick hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0