Åsa assar: Min spionkamera / En vanlig söndag

Äntligen fick jag tillbaks min lilla spionkamera! Den har varit med Anna i USA, och sen legat i hennes lägenhet och väntat. Den är gammal och tar inte de bästa bilderna, men den är så smidig. Man bara klick klick klick, och ingen märker något. (Ni behöver inte kolla på mitt ansikte här, ej heller min smutsiga spegel. Kolla på min feta arm och kameran!)
 
Jag gick ut, och där får man passa sig, för numera kör bilarna på gångvägen.
 
Min fart var god, och enligt min kamera var himlen vit.
 
Hundarna bara: OKAJ, tack för infon!
 
Sötast på promenaden var den här mor- eller farfadern med två små barnbarn som lekte på honom. Bilden blev ju inte så grann, men ha lite fantasi vet jag!
 
Blommor efter tunneln.
 
Den där trappan som inte känns lika spännande längre, eftersom jag har undersökt vart den leder en gång.
 
Björn + Johan
 
Näsorna låg lite överallt.
 
Nere vid min sten vid sjön, molnen var lite mörka ser jag nu i efterhand.
 
Blomster är den där spionkameran rätt bra på.
 
Jag tog den här bilden, och gick några meter till, sen valde jag att vända för jag insåg att åskrädd människa nog inte bör befinna sig bredvid en sjö när det mullrar. Dock blev det inte så mycket av det, tyvärr; huvudvärken vill inte riktigt lämna mig ifred.
 
Nästan hemma träffade jag de här små. Träffar alltid på såna små när jag har fel kamera.
 
Sen tog en kopp te tillfälligt hand om min huvudvärk, och jag tog först hand om bloggen och sen skrev jag klart en novell, som jag blev hyfsat nöjd med. Stor bonus-assning på det här med skrivande. Här går jag i flera år och tror att jag kanske kan skriva och att jag kanske vill skriva, men får liksom inte tummarna loss. Och visserligen sitter de fast lite halvhårt än, men vad skönt det är att de lossnar ibland och att jag skriver, och att jag faktiskt hade rätt; jag är inte så dålig på det där. Jag övar mig till något ännu bättre, hoppas jag. (Och så vill jag tacka Björn för hjälpen med det där med tummarna.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0