Åsa assar inte så himla bra

Den här dagen började dåligt, fortsatte sämre, blev sen okej ett tag och så fin en stund när jag kom hem. Och sen sket det sig igen.
 
Så det positiva har inte kommit helt naturligt idag, men jag har försökt spara på varenda bit som dykt upp och här kommer ett försök till en positiv lista. Varvat med osande negativism.
 
1. Kom hem för att äta. Jag äter alltid vid TV:n. Behöver något som får mig att inte fokusera på maten, och så behöver jag sällskap. TV = bra. Men nu ville den inte, ingen signal påstod den. Så jag satte mig vid köksbordet istället tillsammans med tidningen Skriva. En så himla bra och inspirerande tidning. Den får mig alltid att vilja just skriva. Och ibland är den lite rolig också, se bild.
 
 
2. Jag cyklade. Ni vet att högertrafik gäller även för cyklister va? Det är inte alla som vet det. Jag cyklade där en bit av vanliga bilvägen på varje sida är avsedd för cyklister. Jag cyklade på höger sida. Det gjorde inte tjejen jag mötte. Hon tryckte sig så långt till min höger hon bara kunde. Hon var knallröd i ansiktet av fysisk ansträngning och hon tittade på mig med en blick som såg rädd ut. Jag tittade tillbaks, undrade när hon skulle fatta och veja. Hon fattade inte, jag höll till vänster. Och när vi möttes väste jag: "HÖGERTRAFIK". Ja, jag förvandlas ibland till en bitter tant, men så underligt tycker jag inte det är.
 
Och ni bara; "skulle du inte vara positiv?"
Jo, här kommer det: Det finns folk där ute som är trevliga, roliga, kloka och som uppskattar att prata med mig. Det är positivt.
 
3. Min hemlighet. Den är liten och inte alls märkvärdig på något sätt, men det är ganska kul ändå att jag funderat ut något som jag inte berättat för någon. Fascinerad att jag inte råkat säga det. Som sagt, det är verkligen världens minsta grej, men ändå något jag borde berättat för någon (eftersom jag är en sån som inte kan hålla tyst, tro det eller ej). Men nu har jag varit tyst i kanske snart två veckor. Ja, det var nog då jag bestämde mig, fast jag har funderat på det ett tag. Blir kul att se vem som blir den första som kommeterar det, och om det kommer låta positivt eller negativt. Eller om jag kanske ger upp före det sker. (Eller om jag avslöjat mig nu :P)
 
4. Musik. Till exempel:
(Och nej, jag har inte en aning vem stillbildstjejen är, men det är meningen ni ska lyssna, inte titta.)
 
 

5. Både igår och idag fick jag jättefin post. Detta är värt ett eget inlägg och kommer dyka upp.
 
Oj, nu har jag varit för positiv en stund. Min rygg är trött och jag har ingen som masserar den. Buhu.
 
6. Så kom jag då hem och fick alltså den trevliga posten. Men säg den glädje som jag låter vara hela kvällen. Nej, lets förstöra den med korkat surfande vet jag. För att väga upp målade jag läpparna röda, det brukar hjälpa lite. Och då kanske jag får för mig att dokumentera detta. Men då kanske det visar sig att det inte bara är läpparna som är röda, utan hela jag. Så det blev svartvitt och ni får helt enkelt försöka föreställa er min röda mun.
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är Cloé Sevigny! På stillbilden alltså. (BRA LÅT!) Puss!

Svar: Vem är det? Och vad har hon med Bob hund att göra? Puss!
Åsa

2013-03-08 @ 19:16:46
URL: http://www.indiepetra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0