Åsa assar: Instagram

Nj
ut av dagen, tro så lite som möjligt på morgondagen. Inte så positivt, det där uttjatande Carpe diem, trots allt. Tyckte
jag. Det visade sig dock vara en tolkningsfråga.
 
Jag lyckades hitta en finfin klänning för en mycket liten peng.
 
Hittade adventskalender med bra innehåll. (Fast jag vet inte... saker, saker, presenter, presenter.)
 
Detta kuddfodral har jag stickat, för några år sedan. Instagrammade pga försökte vinna presentkort hos Gudrun Sjödén.
Fast för tillfället är jag tveksamt inställd till den där tanten.
 
Jenny wilson + finaste raggsockorna (som jag inte stickat, utan min begåvade syster).
 
Jag råkade hamna vid tidningshyllan på Ica Maxi och så såg jag Bamse med julkalender. Varje år tidig november
brukar jag leta efter denna tidning. Och hitta, och nöjt öppna fram till jul (fram till juldagen faktiskt, Bamse har 25
luckor. Nåt med han dendära Jesus eller nåt sånt antar jag). I år hade jag helt GLÖMT BORT detta, och såg tidningen
av en slump. Nu rädd jag börjar bli vuxen, gammal etc. Särskilt med tanke på förra utseendeinlägg.
 
Kom på att jag fick frisk luft i soffan om jag hade huvudet i den här vinkeln. Jag hade prov dagen efter, men huvudvärk så
kunde knappt plugga. Men det gick bra ändå.
 
Jag såg den här på Maxi och ville ha. Fast inte för 299 kronor.
 
Jag var hemifrån en timme, och när jag kom tillbaka hade grannarna fest och hade placerat tryggt skydd över bland annat
mitt dörrhandtag. Till saken hör kanske att grannarna är gymnasieelever som sitter i rullstol. Jag har bott grannar med dessa
varierande elever i tio år, och de som bor här just nu är de vildaste hittils.
 
Jag har lite hårkris. Kan sätta upp mitt hår i en liten, ful och flottig knut på huvudet. Men nu då?
 
Jag fick finpost från Ola i Paris!
 
Jag fick lönebesked för oktober. Inte illa för att ha jobbat tre timmar!
 
Nästan hela lönen la jag på Cura. 1) Linsvätska. 2) Ansiktsvatten. Det står young på den. En för mig ny (förmodligen)
apotekstekniker rekommenderade det. Jag sa "jag tar det!", och och kände mig ung. 3) Silicea. Hejdå magkatarr! Nästan
i alla fall. Hade testat ungefär allt (under många år) när jag till sist gav upp och testade Silicea i år. Och det funkade,
till stor del. 4) D-vitamin. Kanske funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0