Åsa gnäller och assar en liten promenad

I dag är det onsdag. Onsdag är studiedag. Först tog jag promenad i solsken. Sen var jag duktig. Sen var jag inte duktig. Nu är jag sur. Och sen. Försöker nu kompensera våldsamt genom att blogga (tråkigt), lyssna på Karins och Saras podd och laga mat (jättesent) samtidigt. Men blir bara ännu mera sur eftersom jag sedan jag började skolan får ont i vänster armled när jag skriver på datorn och gör en gnutta fel. Tack världen. (Hur tränar man upp en handled? Min består enbart av ben.) En annan sak som hänt sen jag började skolan är att jag börjat skriva sjukt långsamt. Har för mig att jag var rätt snabb innan? Prestationsångest? Nu har jag hur som helst plockat fram mitt lösa tangentbord som jag fick av pappa för några år sedan. Det är jätteergonomiskt och hindrar höger hand att inkräkta på vänsterhands territorium. Så; ergonomiskt tangentbord, datorn aplångt bort så att jag ska kunna ha hela armarna liggandes på bordet så jag inte får ont. Därned ser jag knappt vad jag skriver. Ja, och så behöve jag då musen också. Öppnade burken där den ska ligga, men som tur var låg den inte där för där var det slajm-översvämning. Eller alltså, mitt cyber-clean hade helt enkelt rymt. Tack tack. Hur som helst...
 
Tog en liten promenad innan maten en av dagarna då jag var i Brösarp. På idrottsplatsen hade busskurerna från gamla busstorget återanvänds.
 
Information hittades.
 
Jag placerade ut min vanligtvis söta mor, och bad henne låtsas träna. (Informerade även henne om att jag kommer lägga upp bilden på bloggen, och hon svarade "det tror jag säkert". Fler träningsbilder på min mor kommer dyka upp så småningom. Se där, något för er att se framemot!)
 
Sen var himlen vacker, men den ville inte alls vara med på bild. Så vi gick hem och åt i stället, och var glada att vi hunnit ut en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0