Åsa assar: En juldagspromenad

Jaha, nu ligger jag visst efter här igen. Jag har dock lovat mig själv en pluggfri dag, och nu mys till P3 Guld så passar eventuellt på att tokblogga lite med. Vi får se lite. Ni har blivit varnade. Skolan drog igång med ganska full kraft. Inget jag kände mig sugen på, men nu känner jag att det här var ju kul! (Obs! Är ej ironisk! Obs! Är ofta ironisk annars. Ni vet vad det är va? Jag är rädd att vissa glömt vad det är, kanske aldrig har lärt sig. Vilket leder till att de i stället är mycket mycket arga. Jag är en känslig människa. Jag gillar inte arg. Jag gillar ironi. Så lär er. Annars är det kört för mig. Jag kommer inte ens kunna skriva en bok. INTE ENS DET.)
 
Hur som helst, juldagen. Det är en bra dag, det. Lugn. Fast just den där juldagen 2013 gick väldigt fort och jag hann inte mycket mer än en promenad med pappa och Elin. Och den är inte ens så mycket att assa. Jag kommer till det.
 
Promenad, promenad, frid och fröjd. (Fast alltså, är det inte väldigt lite stig och väldigt mycket lut där lite längre bort?)
 
Jo, precis. Smal lerig stig och en av mina stora skräckar (fort! Någon hjälp mig! Vad blir skräck i plural?); hala backar som lutar ner mot vatten. Det är ju LIVSFARLIGT. Nära panik och pappa tog mig i jackärmen (6-åring-flashback) och ledde mig upp för det livsfarliga berget.
 
Tack pappa. (Fräsig kamera, ja?)
 
Allt gick i ungefär de här färgerna den där juldagen.
 
Och de här. Så vi blev trötta på't och gick hem!

Kommentarer
Postat av: Bosse

Hej Åsa. Fina bilder och fin natur på juldagspromenaden. Var? Ser spännande och intressant ut. Mvh, Bosse

Svar: Hej Bosse! Tack så mycket. Det heter Tockabjärs källor, precis utanför Brösarp. Man kör förbi korset och fortsätter på vägen mot Tomelilla, men bara precis upp om backen, sen vandrar man in i skogen till höger och kommer till källan efter ett tag. Det finns lite kartor här http://brosarp.com/vandra/
Åsa

2014-01-21 @ 11:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0