Lucka 24

Då har vi kommit fram till den sista luckan, vilken betyder att det är julafton!
Jag firar julafton i Brösarp med familjen, och de senaste åren har jag lagt upp lucka 24 på julaftons kväll och berättat hur dagen varit.
Men jag orkar inte ta med mig datorn på tåget, så jag slingrar mig nu genom att berätta om den jul jag firade förra helgen tillsammans med Daniels familj! Det var en väldigt trovärdig julafton.
Den riktiga julafton, som ju är i dag, kanske jag visar i min kalender nästa år. Eller tidigare om jag får feeling.
På bilden ser ni Daniel som natten till vårt julfiande slutförde en tavla till Alice.
 
Säcken, gjord av min syster 2008, var packad.
 
Daniel och Harry i sina fina jultröjor. Daniel tyckte för övrigt att det var en så pass trovärdig julafton att klockan tre stod han vid tv:n och bläddrade bland kanalerna och undrade om de hade slutat visa Kalle Anka.
 
Chivas funderade lite på om han borde kissa på allt det nya som invaderat hans hem.
 
Tomten.
 
Syskon som leker ihop.
 
Harry stod och väntade på att det skulle flyga in mat i hans mun.
 
Vi tog en kall promenad.
 
Havet. Rått men vackert.
 
Vi kollade in Daniels systers familjs nya hem som håller på att byggas och var barnen ska gå i skolan.
 
Love och morbror Daniel.
 
Tomten kom till sist. Hen blev törstig och fick lyfta på skägget för att kunna dricka.
 
Love ville inte sitta i tomtens knä så då föreslog tomten att han skulle lämna tillbaks sina julklappar. Love satt där i soffan med sina julklappar och det gick inte att vara säker på om han lyssnade. Men han tog tag i första bästa julklapp och gick tillbaks med den till tomten, och sen tog han nästan tills han blev stoppad. Och han slapp sitta i tomtens knä. Killen i bild slapp också.
 
Tomten igen.
 
Daniel och granen. På tal om granen för övrigt...
 
Alice hade klätt den själv jättefint. Men den såg lite märklig ut, alltså...
 
Så under mycket skratt och gott samarbete monterades den om.
Den ursprungliga montören skyllde på IKEAS beskrivning.
 
Sådär ja!
 
Då är det dags att stänga kalendern för i år och jag tackar så mycket för att ni velat öppna mina luckor.
 
Hoppas ni får en riktigt lugn, skön och GOD JUL och är snälla mot varandra. Nu säger som jag gjorde i min fina 24:e lucka 2014 (då jag för övrigt körde en tjusig uppvisning i hur jag sett ut på julafton sedan 2005 och vilket väder det var): Om ni vill ge mig en julklapp så får ni gärna smsa PLANTERA 20 till 72 970 så skänker ni 20 kronor till den svenska biståndsorganisationen Vi-skogen. För den tjugan planterar de ett träd i Kenya, Rwanda, Uganda eller Tanzania. Träd är som ni vet bra för både miljö och människor. Och vi är alla ett och samma folk, glöm aldrig det. (Ibland tvivlar jag, för det verkar finnas så mycket idioti och ondska, men nu är det trots allt jul.) Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0