Åsa assar: Bloggläsare

Eftersom jag är en så stor bloggare så händer det förstås att det kommer fram människor på stan och vill prata om min blogg. Eh nej, det gör det ju inte, men idag när jag var och handlade och samtidigt hälsade på min mamma som jobbade (på ett apotek, behöver ju inte skriva vilket. Hon gillar inte stalkers, antar jag), så sa hennes kollega Fabian (som hade fått bloggadressen av min mor): "Ey duh! Det heter väl inte assa? Det heter väl hissa och dissa?" (okej, han uttryckte sig inte riktigt så) Och då blev jag lite osäker, så därför ...
 
Bästa Fabian!
Nu har jag googlat. Jag får en massa träffar på Mia Törnblom men jag tror knappast det är hon som uppfunnit begreppen. Hur som helst så heter det assa och dissa. Assa handlar om att förstärka positiva känslor genom att associera den positiva känslan med en gest eller ett beteende (läser jag HÄR). Så jag försöker alltså förstärka den positiva känslan genom att blogga om den (och ärligt talat, ibland visar jag segertecknet åt min spegelbild också). Jag läser på samma sida att man är även SKA dissa, om jag förstår det rätt (det visste jag inte). Så man inte gör om misstag. Vet dock inte om detta stämmer, jag dissar mig själv ordentligt varje kväll när jag inte lägger mig i tid, men det hindrar inte mig från att göra om samma sak nästa kväll. Jag hoppas du är nöjd med min förklaring! Annars är det helt okej för mig om du vill låtsas att motsatsen till assa är dassa!
 
Detta kommer inte bli en vana, men idag dassar jag mitt avlopp som fick stopp (skittråkigt faktiskt), så det fick komma en spolman från Malmö och hjälpa mig, så jag kunde knappt gå ut idag fast det var så fint väder. Och så en assning på det; jag fick mycket gjort inne!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0