Åsa assar: Delar av en födelsedag

En suddig bild på dagens klädsel; mina nya pyjamasbyxor. Jag är jättedålig på att vara sjuk, det är väldigt väldigt synd om mig. Förmodligen har jag inte ens feber, då hade jag nog inte kunnat sitta upp. Ja, jag är lite klen. Tack och lov blir jag sjuk väldigt sällan. Men varför just igår, på min födelsedag? Tack för den.
 
Men om jag ska försöka fokusera på den del av födelsedagsen som är värd att assa, så fick jag presenter. Detta är från mina föräldrar (väska, utomhusopera i sommar och pyjamas) och från min syster (smyckesträd och pyjamasbyxor).
 
Det bor en rosa liten fågel i mitt nya smyckesträd. Visste inte att jag behövde ett sådant, men det gör jag tydligen. Innan jag visste att jag skulle få det, så stod jag hemma på min egen toalett och hade precis slagit av en stor bit på min ena Rings & things-skål som jag har i mitt badrumsskåp. I skålen låg förstås smycken, bland annat en liten fågel som flög ner i rören. Inte alls kul, och jag fick leka rörmokare (fick fram fågeln, men fick inte ihop rören ordentligt, ett framtida projekt ...). Mot örat hade jag mobilen och i andra änden fanns min syster som fnissade, för hon visste ju att jag skulle få något till mina smycken med en liten fågel på.
 
Fina tulpaner fick jag också.
 
Som jag skrev har jag en duktig syster, så även igår. Hon sprang runt som en serviceminded iller, medan jag i min skruttighet var en ännu sämre hjälp än vanligt.
 
Fast de här lyckades jag i alla fall kläcka ur mig.
 
Sen kom det gäster, till exempel herr Fasan.
 
Och Elin använde sitt nya stativ.
 
Jag hade gjort mig fin med godisarmband (som jag aldrig kommer äta, för det är ett år för gammalt och jag hade på mig det när jag var rörmokare -så ni andra behöver inte heller försöka slicka på det!). Fast egentligen är det ett halsband, fast min hjärna var för stor.
 
Och så här såg hon ut, sjuk nybliven 32-åring (efter att hon tagit av sig glasögonen. Hon är nämligen rätt klok också, och vill inte ägna sig åt linspetning när hon är sjuk).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0