Åsa assar: Påsken (igen)

Påsk har det ju även varit. Passar på att berätta lite om det medan ibuprofenet gör lite nytta i min kropp. Det här påskägget fick min syster, och resten av familjen fick också varsitt av mig (fast Isak var inte fysiskt närvarande och har därför inte fått sitt än, kan därför inte visa upp det. Buhu). Jag fick förstås också, för jag är så himla snäll.

Dessutom fyllde min syster år på påskafton, och jag skojade till det med ytterligare ett ägg till henne, ett stort ett!
 
Påsken var alldeles för vit på Österlen.
 
Fjädrarna var åtminstone rosa.
 
Det blev äggmålningstävling, förstås.
 
Pappa hade naturligtvis något stort på gång.
 
Isak var med via Skype. Familjefoto!
 
Elin vann tävlingen med sin angry bird-kyckling.
 
Vi målar två ägg var och Isak kom på delad andraplats. Han delade platsen med sig själv. Detta är hans ena ägg, Cartman.
 
Och Isaks andra ägg, Kenny.
 
Pappa och jag fick dela tredjeplatsen. Lustigt nog målade han ett jordgubbsland och jag en jordgubbe, utan att vi visste vad den andra höll på med.
 
Sen visade Elin upp ytterligare talanger genom att pyssla ihop söta kycklingar.
 
...och bygga snögubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0