Åsa assar: Tre linnérundor med Anna

Jag är den enda som bloggar en lördagsnatt.
 
Anna och jag har blivit mycket duktiga, vi har gått linnérundan så många gånger att jag faktiskt har tappat räkningen. Jag har foton från tidigare linnérundor på den gamla hårddisken, så det kommer dyka upp lite fler här senare, tillsammans med berättelsen om hur vi övervann vår korädsla.
 
Det är lite tråkigt när man fått en ny hälsosam vana, och plötsligt upptäcker att spången ligger i en hög på marken.
 
Ja, där brukade den vara. Se vad mysigt att gå där på spången. Om där varit en spång.
 
Frågor: 1) Är nya spången klar oktober i år eller nästa höst?
2) Vad är GC-vägen?
 
Ibland är det så här fint.
 
 
Ibland är det ganska idylliskt.
 
Ibland går vi åt ena hållet, och ibland åt andra.
 
På väg mot korna. Naturligtvis måste de hålla till runt vägen när vi kommer. Men det gör ingenting, jag känner mig modig.
 
Passerade kor.
 
En gång träffade vi en pantersnigel (ja, jag googlade), den är snäll, mördar ingen.
 
Och så tillbaka på Naturum igen, som passeras två gånger i och med spångens försvinnande.
 
Efter promenaden sitter vi och vilar en stund, till exempel här.
 
Vi går över bron igen, om vi har tur är det en så här fin kväll.
 
Har vi inte vilat vid Naturum så kanske vi gör det på andra sidan bron.
 
En gång när vi satt där så hade jag en present att öppna, en lycka till i skolan-present från Anna och hennes mamma.
 
Choklad!
 
Är klockan tillräckligt mycket så går solen ner. Tydligen.
 
P.s. Jag gillar inte Windows 8. Förstår inte vitsen med appar i en laptop. Förstår inte att det måste poppa upp något oönskat så fort jag råkat flytta pekaren lite för långt åt något håll, har inte listat ut exakt hur jag ska peka för att det ska gå fel. Hela tiden pop pop pop. SLUTA. Inge här är logiskt. Det är aldrig från A till B, man måste en rundan ner på K eller R först, sen tillabaka till A, sen C och sen kanske B. HJÄLP MIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0