Åsa assar: Linnérundan med Birgitta

I tisdags var det inte så soligt som jag hade fruktat. Det var mer Linnérundan-promenad-väder. Så så fick det bli, bestämde min högskolekompis Birgitta och jag.
 
Här kunde det ha tagit stopp, men vi var tillräckligt smala. Ej helt logisk bom tycker jag.
 
Vi gick över Helge å.
 
Birgitta undersökte, jag stod kvar.
 
Vi kom fram till Lillö.
 
Modellen visar hur högt det var från början, strecket på modellen visar hur högt det är nu.
 
Hästarna och staden. (Och nej, fortfarande verkligen inte så himla duktig på att bestämma över kameran.)
 
Jag lärde mig något nytt; älgört.
 
Vi klättrade upp för utsikt, och så ner igen.
 
Ett löv hoppade förbi. Det var visst en groda.
 
När vi nästan var framme där vi började träffade vi på denna koltrast som villigt lät sig fotograferas. Dessutom träffade vi på min gymnasiekompis Marika med familj, fast de missade jag helt att ta en bild av.
 
Det blev ett till vattenriket-foto.
 
Sen gick vi runt lite i Tivoliparkens hälsoträdgård, innan det fick vara slutvandrat. (För den som undrar; Linnérundan är 6 km.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0