Åsa assar: Ett besök av far

Nu har ju skolan pågått i en vecka, men veckan innan dess var jag ledig. Det var inte så skönt som jag tänkt, eftersom min mage inte mådde bra (den är lite bättre nu (men jag tänker inte nöja mig!) och jag tror att jag börjat få tillbaks något av de kilo som jag tappat). En dag kom i alla fall min far och hälsade på. Jag var rätt klen, men vi tog oss ut på en liten promenad i Tivoliparken.
 
Min far härmande fåglar. (Ljuden alltså - det här är en tupp.)
 
En påfågel hade tappat sin fjäder.
 
Min far (a.k.a. Pensionären).
 
Teatern.
 
Sen tog vi oss in till stan igen.
 
Pappa köpte öl och jag köpte lite mat. En av dessa flaskor fick jag, då pappa tänkte att öl kanske skulle vara bra för min mage. Jag dricker inte alkohol och det lilla öl jag har slickat i mig har jag inte gillat. Jag har dock tänkt testa pappas medicin, men sen började jag äta glutenfritt och öl är inte garanterat utan gluten. Jag får försöka mig på det där lite senare. Samma dag hade mamma handlat lite diverse mat som hon tyckte skulle vara bra för mig, så jag gick och mötte henne när hon skulle till bussen senare. Bra föräldrar jag har.
 
Pappa köpte också en lågenergilampa till mig, så att jag kunde använda min svängiga lampa igen. Den hade börjat lukta bränt och jag trodde att jag skulle behöva slänga den. Men den hade bara blivit lite för varm med vanlig glödlampa, så nu är det ljust i fönstret igen. Alldeles lagom till de här lite höstiga kvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0