Åsa assar: Julafton och julklappar

Hög tid att berätta om min julafton nu va? Ungefär klockan 14.57 anläde jag och min syster till våra kusiner för att lämna lite julklappar. Simon med röda mulen var där.
 
Vi råkade alltså dyka upp lagom till Kalle Anka. Jag brukar somna någonstan innan Tjuren Ferdinand, men det gick inte tillsammans med dessa tio släktingar. Kalle Ankas jul har inte varit så här roligt sedan 1989. Till exempel var Tobbe jättefascinerad av hur liten Benjamin Syrsa är. Och Sofie fick ett skrattanfall av att dvärgen med gitarren får till ett solo på bara en sträng
 
Sen körde Elin och jag hem igen, och innan vi skulle vidare för att fira jul hos moster så beordade jag en syskonfotografering. Detta är elfte bilden. Isak tittar på mig för att kolla om jag tänker blinka den här gången också. Men nej, äntligen! Med tanke på att det är bild 11 så känns det okej att stolen kom med.
 
Vi kom fram till moster -och det gjorde tomten också! Jag är i alla fall inte för gammal.
 
Och jag blir inte för gammal för det här heller. Jag hade varit snäll. Yay!
 
De här fick inte jag tyvärr, de fick Elof. (Han hade något emot att jag provade dem.)
Och här tror jag att jag måste inflika kvällens citat. Pelle hörs skrika från köket: "Gerd! Du kommer här och torrar mig i röven!" (Han hade visst halkat i gåsskit på gården.)
 
Sen åkte vi hem till Brösarp. Jag var nöjd med min nya regnbågsmatta och så var jag nöjd med att jag gett Isak hängslen och fluga (och Rubiks kub).
 
Julen var inte riktigt slut än, men tänker avsluta det här inlägget med att visa några av mina julklappar.
Jag fick dvd-spelare till datorn och kunde ääääntligen se film igen (via hdmi).
 
Jag fick en till korg som syster gjort. Bland annat av mitt eget lakan. Just nu har den lyft upp bokhögen vid sängen från golvet.
 
Min moster hade satsat på second hand-julklappar i år. Jag fick den här söta kökshandduken i linne. Stackars pandan!
 
Och de här fina katterna är också second hand, de trivs bra här.
 
Och en till katt, av min syster. Refill för evigt!
 
Det var allt för nu. Hoppas ni också hade en fin jul!

Kommentarer
Postat av: petra

Vad roligt att du också gav hängslen i julklapp till din bror. Det gjorde jag också. Fast inte till din bror, utan till min. Den ene, i alla fall.

Svar: Nämen! Vad bra! Brukar din bror använda hängslen? Inte min, men nu så kanske,,, :)
Åsa

2014-01-08 @ 22:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0