Lucka 16

I början av oktober var det solig höst i Brösarp. Mamma och jag gick till en liten (dålig) loppis där vi träffade på min moster, min kusin Filippa och lille Ture (som fyllde 1 år för några dagar sedan när ni läser detta). Sen gick mamma och jag vidare till mässan Moderna i Brösarp som brukar vara en av årets höjdpunkter. Jag tyckte dock det var rätt så tråkigt i år med samma utställare som vanligt och i vissa fall samma prylar till salu.
 
Då var det roligare att dagen efter gå med mamma och syster på Brösarps bibliotek som var nyrenoverat, och så high tech att man kommer in utanför öppettiderna om man har en tag.
 
Sen fortsatte min syster och jag till skogen där vi hittade en del kantareller.
 
Och sen åkte vi på kalas och den stora katten Hugo hoppade bestämt upp på diskbänken. Jag tror han kände på sig att jag har en liten Doris hemma som också kräver vatten ur kran.
 
I början av november var jag tillbaka i Brösarp för att fira mammas födelsedag. Kolla så snygg tårta hon hade bakat!
 
Solen sken på blomman från Ven.
 
Och på mig.
 
Min bror var också där och han hade köpt sig en ny (men gammal) kamera.
 
Mina syskon och jag fångades på bild.
 
Mamma överraskade med att till familj och närmaste släkt dela ut Annys bok, det vill säga min mormors berättelse om sitt liv. Jättefint tryckt med mormors egen handstil.
 
Innan jag åkte tillbaks till Malmö tog jag en liten promenad till skogen. För liten promenad dock.
 
När ni läser detta är det redan tredje advent. Hoppas ni (och jag) börjar hitta julron och inte har en massa måsten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0