Lucka 21

 
Nu har det blivit dags för nyårslöftes-/nyårsförhoppningsluckan. Egentligen skulle jag kunna copypasta löftena inför i år bara och låtsas som ingenting, för typ igenting har uppfyllts. Men vi kör på som vanligt; kollar på löftena inför i år och sen skriver jag nya (eller återanvänder).
 
Nyårslöften inför 2018
 
💜 Kamma Harry några gånger i veckan.
👉 Jo, men det gör vi väl?
 
💜 Komma igång med träningen.
👉 Komma igång och komma igång... Jag har ju tränat ibland, det har jag.
 
💜 Rensa i källarförrådet.
👉 Detta är planen för min ledighet efter nyår. Håll tummarna!
 
💜 Bada badkar oftare.
👉 Vad är "oftare"? Jag har badat!
 
💜 Laga mat oftare.
👉 Men sluta! Vadå "oftare"? Jag har lagat mat, någon gång.
 
💜 Fortsätta ha en mage som är 100 gånger bättre än 2014. 
👉 Det har jag gjort!
 
💜 Promenera mer.
👉 Mer än...? Får jobba på det där med att vara konkret. Jag har promenerat.
 
💜 Ägna mindre tid åt mobilen.
👉 Mindre än... Kungen? Nej, jag har nog misslyckats med det.
 
💜 Lägga mig i tid, sova mer, vara i tid.
👉 Nej, nej och nej.
 
💜 Läsa mer, helst vill jag rensa min läskö som består av cirka 15 böcker.
👉 Det tycker jag att jag har lyckats med. Har en liten kö och någon bok fanns där också för ett år sen, men jag har läst mycket i år och det har tillkommit och försvunnit nya böcker i kön.
 
💜 Skriva minst en novell.
👉 Tyvärr inte.
 
 
Nyårslöften inför 2019
 
💛 Kamma Harry någon gång i veckan, borsta hans tänder minst varannan dag och smörja hans trampdynor när det behövs. 
 
💛 Få Agnes att sluta skrika om nätterna.
 
💛 Hålla mig till TAP (ni minns det där jag skrev om träning, avslappning och promenader).
 
💛 Rensa källarförrådet!
 
💛 Ha inte en massa problem med kroppen, typ rygg och mage och så. Ingen vill höra om sånt.
 
💛 Begränsa mobilanvändandet till en timme per kväll eller något (försöker vara konkret).
 
Livet är kort så glöm inte att kolla i din smartphone hela tiden
(som Liekvinnan som förut fanns på Twitter en gång skrev)
 
💛  Lägga mig i tid, sova mer, vara i tid. (Jag ger inte upp.)
 
💛 Fortsätt läsa mycket.
 
💛 Skriv minst en novell eller jobba på barnboken. Kom igen!
 
💛 Hälsa på min bror i Göteborg. Och min syster i Kristianstad. Och mina föräldrar i Brösarp lite oftare. Och farmor i Simrishamn.
 
💛 Fortsätt att inte handla så mycket. Bara handla kläder av miljövänliga material, helst second hand.
 
💛 Använda bakmaskinen.
 
Och så ska jag använda denna till att planera lite mer och minska min stress. Hoppas det funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0