Lucka 23

Så här dagen innan julafton, som jag ska fira i Brösarp, tänkte jag visa upp lite julighet i lägenheten. Ingen jul utan dessa två tomtar! Eller i alla fall den ena (höger?) som jag fick av mormor för längesen. Tvillingtomten hittade jag på Erikshjälpen i Kristianstad för några år sedan, som de flesta av er redan hört en massa gånger.
 
Tyvärr matchar dessa inte riktigt årets julklänning men de får kanske följa med ändå.
 
Dessa matchar nog lite bättre. 
 
Sovrumsfönstret. Vi har vaknat ett antal nätter av att Doris har stått mitt i tomtesmeten. Ljusstaken har trillat en gång, några tomtar några gånger. En gång på dagen hörde jag ett konstigt ljud. Då lekte Agnes med en av småtomtarna, förmodligen nervält av Doris.
 
Den här är uppeldad nu.
 
Harry, ormen och julklapparna. 
 
Sååå Sagan-om-ringen-figur-som-påminner-om-jultomten, är du redo för julafton? (Se svar i tv:n). Hur som helst, inte världens bästa foto men vi (eller Daniel snarare) har möblerat om lite. Där i nya hyllan har jag ställt julkorten som kommit. 
 
Detta är alltså Kevin som försöker lugna tomten från förra bilden 😀
 
Vår lilla gran.
 
Doris, tomten och jag önskar er en fin tredje advent! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0