Lucka 24

Här ligger Doris och hälsar er välkomna till sista luckan. Sista luckan kräver mest av mig och är inte bara att slänga ihop, tycker jag. Meeeen... nästan alla andra luckor har jag haft en plan för, förutom de två sista. Ungefär som vanligt alltså. Så nu blir det så som jag alltså inte vill; jag slänger ihop något helt enkelt. Håll till godo!
 
En sak som jag gjort i december är att försöka ta juliga foton på djuren för att göra ett julkort. Här har vi två hyfsat samarbetsvilliga birmor.
 
Harry gjorde sitt bästa för att vara en duktig modell förstås.
 
Han gjorde också sitt bästa för att förstöra nya leksaken.
 
Till sist, med hjälp av hussse som håller upp godis utanför bild, så fick vi en bild som fick duga.
 
Det fina resultatet. Tjusigt va! Tyvärr tog det alldeles för lång tid att få de här korten, så vi hann inte skicka vidare dem till rätt personer. De flesta kommer i stället lämnas ut under julen utan hjälp av posten.
 
Insidan! (Som är finare i verkligheten.)
 
Nu något helt annat ... Här om kvällen gick Harry och jag och kollade in mushuset som dykt upp i närheten av oss.
 
Så otroligt fint och fascinerande.
 
För bättre bilder, titta här på Anonymouses instagram.
 
Dagen innan julafton (i går alltså) kom snön underligt nog till Malmö. Här är Harry och jag ute och undersöker det där vita kalla. 
 
Tack för att ni öppnat mina luckor i år! Jag hoppas att ni får en lugn och skön jul utan överflöd av julklappar, för egentligen är det inte sakerna som är viktiga här i livet, eller hur? Om ni känner för att vara lite generösa mot mig så får ni gärna plantera ett träd, till exempel här via Vi-skogen.
 
GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0