Lucka 21

Okej, nu lovar jag att detta är årets sista födelsedagslucka. Mamma fyllde 70 och firade det med hela två stycken kalas. På första kalaset kom mammas syskon med familjemedlemmar, en kusin och en vän. I bild nästkusinerna Ture och Klara hand i hand. (Angående ordet nästkusiner; sysslingar heter det nog utanför Skåne/Österlen, sysslingarna är något annat för mig - typ nästa steg i släktstegen.)
 
Här sitter mamma och är nöjd över present hon fått. Men vad är det som tittar fram bakom den mustaschprydda tjusiga farbrorn (som är min morbror, han läser inte detta men jag kan gott fjäska lite ändå)? Zooma om du vågar, en spökflicka?
 
Av Daniel och mig fick mamma denna novellkalender.
 
Och rosor fick hon också.
 
Rejält med presenter.
 
Och ett stort fint blomsterarrangemang.
 
Den bjöds god mat och tårta. Tårtan hade spruckit lite men var annars fin med sina printande miniäpplen.
 
Ture och Elof åt med god aptit.
 
Mammas farföräldrar och lilla mamma själv. Jag visade bilden på mamma för Klara och frågade om hon såg vem det var. "Det är jag" sa hon, och lite lika tycker jag allt att de är.
 
Pappa och Ture i någon underlig avskedsritual.
 
 
Vi fick ett fint litet palettblad. Elefantöron har vi ju själv gott om och mammas elefantöron är avkommor från mina (en som jag köpt och en som jag hittade som stickling i soprummet).
 
Familjebild! Det roligaste med bilden är att pappa efteråt berättade att han står på tå. Fotograf: Daniel. 
 
Kalas nr 2! Denna gång var pappas systrar med (de flesta) respektive bjudna.
 
Matkön.
 
Så här färgglad var dagens (veganska) tårta. Kan avslöja att blåbären på tårtan är äkta, purjolöken är det inte.
 
Återigen fick mamma vackra blombuketter och fina presenter.
 
Bland annat fick hon tomtar och dricka.
 
Eftersom pappa också snart skulle fylla år vid tidpunkter för detta kalas så firades han också lite. Detta är Elins present till honom, traditionell och uppskattad julkalender.
 
 
P.s. Det finns en till lucka detta datum, en bonuslucka med nyårslöfte. Det är mycket text och mycket om mig, någon länk på Facebook blir det inte. Den som vill titta gör det, helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0