Lucka 22

Någon trevlig människa har satt den här utanför vår port.
 
Det här är alltså jul-i-vårt-hus-luckan. Välkomna! Just det här är dock inte julpynt utan mina fina julpins.
 
Stjärnan i topp på vår blinkande gran. Det syns förstås inte här, men ljusslingan skiftar i olika färger. Lugnt och stilla.
 
Vår gran är av plast och köpt i år. Har man en gran utan doft får man ha doft i ljusform i stället.
 
Något som lever.
 
Harry och hans far jobbar på julstämningen.
 
 
 
Lucia. Och en katt som väntar på våren.
 
Min käraste ägodel, tvillingtomtarna. Och hustomten Truls som sitter där året runt. (Jag retar mig lite på att jag inte verkar ha fått med kattgirlangen i bild (ni ser öronen längst ner i bild.)) 
 
Yngve. 
 
Lite suddigt, men ni ser nog ändå att min sambo Lill-Ernst har varit i farten.
 
Min favoritjulduk med lite mer mönster och färg får vila i år för Daniel hittade denna röda med silverinslag oanvänd i jullådan, och det blev fint det med.
 
 
 
 
Ja, lite så här har vi det alltså. Hoppas ni har det mysigt där ni är denna fjärde advent.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0