Lucka 24

God jul!
 
Välkommen till årets lucka 24. Denna gång tänkte jag bjuda på en tillbakablick med bilder från december andra år.
 
2005 var världen vit.
 
2006 hade jag tjock-tv och sambon fick vara gran. Sambon är nu 13 år senare sig lik igen. Den hade ju en liten period då den sköt i höjden på ett magert vis.
 
2006: Mina syskon lackade julklappar.
 
2006: Det var kallt men ingen snö.
 
2006: Jag var 25 år och såg ut så här. Ingen lugg! 
 
2007 hade pappa som vanligt problem med granen.
 
2007: Men han fick rätt på den till slut. 
 
2007: Elin stod vid spisen och jag stod bredvid. Bäst så.
 
2007: Det här var under de åren då jag försökte ta hand om mig genom att träna och jag fick boxningshandskar för att slippa dela med andra på Friskis och svettis.
 
 
2007: Elin gav det visst också ett försök.
 
2007: Jag vann en fototävling med denna bild.
 
2007: Snöfritt. 
 
2008 års gran.
 
2008: Ingen snö. Vad tusan!
 
2008: Jag hade blivit med lugg och färgat håret.
 
2009 bjöd Elin in till julpyssel i sin lägenhet. Det var mysigt. Jag gjorde pärlplattor, glasunderlägg tror jag. Kanske kylskåpsmagneter också. I bild kusin Filippa, pappa och Elin.
 
2009: Det var snö!
 
2009: Mamma klädde granen. 
 
2010 fick visst vissa silverstjärnor och Hello Kitty-tuggummi med julkortet jag skickade.
 
2010: Och jag gjorde örhängen till några i julklapp. Undrar om de någonsin blev använda, inte design på så där himla hög nivå trots allt.
 
2010: Mamma hade klistrat ihop en fin förvaring till julkort.
 
 
2010: Det var mycket snö! Så pass mycket att pappa fick köra och hämta Elin och mig och nog Isak också i Kristianstad för bussarna gick inte.
 
2010: Utsikt från mitt fönster i Kristianstad. Observera fåglarna i trädet.
 
2011, ute var det ingen snö.
 
2012 var det snö. Kanske inte på just julafton men åtminstone i december. Här en bild från Brösarp. 
 
 
 
2012: Kristianstad.
 
2012: Bra hår, klippte mig själv i många år.
 
2013: Sen fick jag för mig att låta håret växa. Hemskt vad snabbt det växte där i början.
 
2013: Elins gran.
 
2014 gjorde jag fina julkort hos min syster.
 
2014: Kusinerna Pernilla och Elin.
 
2014: Syskonen! Det här var då året min mage kollapsade totalt, så jag hade tyvärr gått ner en massa i vikt.
 
2015 kom Harry in i mitt liv. Och Daniel också förstås.
 
Här sitter jag och gör klart 2015 års julkalander i sista stund.
 
2016 års jullook.
 
2016: Julnaglarna.
 
Mina killar julen 2017. 
 
2017: Granen. Och väldigt mycket julklappar.
 
2017: Så här såg jag ut! Håret hade äntligen åkt av igen. 
 
2017: Ingen snö, så klart.
 
2018 kom det lite snö lagom till jul, men till juldagen var den borta igen.
 
Vår lilla Malmögran 2018.
 
Min systers gran förra året. 
 
Brösarpsgranen förra året.
 
Och så här såg jag ut förra året. Det svåraste jag gjort i år kan för övrigt vara att jag försöker växa ut luggen. Vi får se hur det går, jag saknar den och pagen lite.
 
Tack till er som läst och särskilt till er som berättat vad ni uppskattat med min kalender! Jag har ju den här kalendern i bakhuvudet hela året, och skriver upp tänkbart innehåll i mobilen. Och sen tar den en hel del av min decemberenergi. Tänk om jag kunde anstränga mig lite mer resten av månaderna med att uppfylla något litet nyårslöfte eller så, som att till exempel skriva om något annat än vad jag gjort hela året.
 
Jag önskar er en fridfull och glad jul! Och så säger jag som vanligt, utan att ha en aning om någon faktiskt har följt min önskan/uppmaning under åren; plantera några träda i Afrika vet jag! (< klicka för att komma till Vi-skogen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0