Lucka 19

Välkommen till del två av två av allmänna sommarluckor. Jag hade semester och vi åkte till Åhus. Jag fick för mig att jag skulle bli en joggande person, och kände mig så här nöjd av det beslutet.
 
Men mina mycket gamla joggingskor gick sönder efter den första joggingturen.
 
Chivas och jag chillade.
 
Anna hälsade på en kväll och sov över. Dagen efter gick vi till stranden och jag badade en gnutta. Det var enda gången. (Jag är badkruka ja.)
 
När Anna hade åkt igen gick vi ut och åt, med utsikt över hamnen. Trevligt och gott.
 
Harry och Chivas väntar på någon eller några som haft mage att lämna stugan utan dem.
 
Så här ser det ofta ut på marken när jag äter.
 
En dag åkte Daniel och jag till konstutställning på Fabriken i Bästekille.
 
Bland annat Vivian Maiers foton ställdes ut. Väldigt intressant och trevligt att se, en faschinerande dam. Här Vivian och jag ihop med våra kameramaskiner.
 
Här målar Daniel inte en tavla, även om det ser lite ut så. Konstnären heter Jenny Carlsson.
 
På tillbakavägen släppte Daniel av mig hos mina föräldrar i Brösarp medan han körde tillbaka till Åhus. Mamma och jag gick och handlade och pratade lite med fåren.
 
Det var väldigt varmt, jag fick lite halvt värmeslag och satte mig och läste och/eller skrev i skuggan.
 
Rosa himmel över min gamla skola.
 
Sen åkte vi äntligen till farmor som jag inte träffat på många år. Kanske fel att göra en sån sak i en pandemi, men vi satt utomhus och höll avstånd. Ångrar mig inte, är väldigt glad att vi åkte.
 
Mamma i Brösarp.
 
Skymning i Brösarp.
 
Tillbaka i Malmö köpte jag ett par nya joggingskor. (Fortsättning följer...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0