Lucka 2

Julafton tog slut och det blev juldagar, och juldagar fungerar bra för promenader.
 
Solen sken på Elin. (Det där hon har innanför ponchon är hennes armar, jag vill bara säga det.)
 
Här tar Elin en bild på mig och Isak tar en bild på mamma.
 
Det här är årets bild. Jag vet inte om ni minns att jag köpte en dyr kamera förra året? Eller var det förrförra? Ja, den har jag ju knappt använt i år hur som helst. På denna juldagspromenad hade jag med mig kameran och då min bror är duktig på kameror så försökte han för gång 100 lära mig något. Jag minns nu ingenting men lyckades ta en bra bild. Det är samma sak varje år. Jag tar bilder med mobilen och tänker att de blir ju bra. Men de är bara bra när de är små och i mobilen. Så nu tänker jag igen att jag ska ta tag i fotograferandet. (Var det där ett första nyårslöfte? Som jag inte kommer uppfylla?)
 
(Rättelser: Detta är inte årets bild då den är tagen 2020, se lucka 23. Och kameran köpte jag i januari 2019.)
 
Här övade jag mig lite till.
 
Elin.
 
Isak.
 
Mamma hittade en pinne.
 
Mamma köpte äpple (oklart var hennes pinne är).
 
Och så jag (med kameran).
 
Okej, ses i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0