Åsa assar: idéer klockan fem på morgonen

Det är något med sömn och sömnighet. Jag drömmer konstigt. Och ibland när jag vaknar har jag jättebra idéer, som jag sällan skriver upp eller kommer ihåg. Imorse hade jag en jättebra idé, jag kallade den "ja-nej-strategin" och skrev upp det på min magnetiska skrivtavla på kylskåpet: JA-NEJ, står där. Den är briljant egentligen. Jag ska förklara med utgångspunkt från just NU: Här sitter jag i soffan och bredvig mig ligger en tallrik och choklad och papper som det legat knäckebröd i. Ska det ligga där? NEJ. Borde jag ta bort det nu? JA. Borde jag diska? JA. Borde jag laga mat? JA. Borde jag ta bort allt jag lagt på golvet i hallen/köket? JA. Och då säger alltså den här strategin BARA GÖR'T. Men gör jag det? NEJ. Så egentligen är det en dålig stategi för den går ju inte alls att applicera på mig. Men tanken var ju god, jag gillar verkligen tidiga idéer. (Och jo, jag kommer göra allt det där snart, men med vissa tysta muttrande protester.)

Ps. Nyfiken på vem Anonym är som har kommenterat! Blev iaf glad, så tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0