Åsa assar: Tareq

Jag bor i en etta på 27 kvadrat utan balkong. Jag trivs bra i min lilla lya, men saknar att jag inte har någon balkong. Ja, och trädgård förstås. Fast en del tid brukar jag lägga i mina föräldrars trädgård under vår och sommar, och ärligt talat är det på sätt och vis skönt att inte ha det yttersta ansvaret. Det är ju inte min trädgård. Det var för några år sen jag blev intresserad av det här, och det känns som alla andra blev det ungefär samtidigt. Och så kom det en massa trädgårdsprogram, och bäst är förstås Trädgårdsondag (fd Trädgårdsfredag) på svt, med min favoritkock (för att inte säga -man) Tareq Taylor. I lördags var han i min stad och lagadade soppa och invgde utställningen Present, som finns ett litet tag till på Domus parkering. Det är gymnasieelever i hela Sverige som kommit med kreativa idéer för en bättre värld. Gå dit och kolla, eller passa på om presenten kommer till din stad (googla vet jag!).




Tareq kokar soppa. En variant av minestronesoppa, receptet finns i hans nya kokbok tyckte jag mig se när jag bläddrade i den. Ska köpa inom hyfsad snar framtid! Här river han i lite citronskal, för enligt honom är det ibland det som saknas när man känner att något saknas ...



Tareqs dotter Ellen hjälpte till att servera soppan till publiken.



Jag och min syster på utställningen Present. Det var kul att leka lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0