Åsa assar: Göteborg

En gång skrev jag något om att om jag skulle gifta mig med en stad, så skulle det vara Göteborg (jag skrev nog det i den där bloggen som Petra och jag hade ihop, VAD HÄNDE MED DEN, TJEJEN?). Fast jag tror nog nu, när jag hastigt och lustigt blivit klokare, att jag inte alls ska gifta mig med en stad. Nej, jag menar, att Göteborg är så väldigt fin, och så mycket att se, men ibland blir det lite för stort, så kanske man (och då menar jag jag) mest sitter inne och tänker att "det är gött att vara i Göteborg". En annan sak jag tänkte där jag satt, var att vad är svenskhet egentligen? För de där göteborgarna, om de skulle invadera Kristianstad ... Folk skulle glo, tokglo, verkligen stirra. Det är fint, det, att vi är olika. Men förutom att filosofera i Göteborg så var jag på Way out west. Och om det är något jag är dålig på, så är det att ta konsertbilder (skyller på min längd), men här kommer lite bilder ändå.
 
Jag hade inte fixat biljett, och så tog de slut. Tur då att man bor hos världens bästa Jesper som fixar vip-biljett till en gratis så man bara gliiiiider in genom vip-kön.
 
 
 
Halva Petra och mitt ben som äter lite, mest kolhydrater för mig, då festivalen var köttfri och det tog ett tag (till sista dagen) tills jag fick lite kläm på det där.
 
 
Bästa Frida Hyvönen (och ett huvud), plus några okända som mest stod och var snygga.
 
Och så träffade jag Stor-Åsa utanför området! :)
 
Petra :)
 
Som sagt, ingen bra konsertfotograf, särskilt inte när jag står trångt och lågt med min inte så duktiga Ixus, men här är iaf Damon Albarn (från Blur) ute i publiken ett varv. Andra jag såg var First aid kit, Florence and the machine, Feist, Kraftwerk. Sen var det inte så mycket mer, tror jag. Hur som helst, fina dagar, och jag är mycket glad att jag åkte av mer än en och två anledningar. Kanske tre, eller fyra.
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Alltså den där bilden på mig... den är så jäkla gräslig! Och vår blogg ja... åh! Jag kanske sätter igång och fortsätter på din påbörjade text? Nu när saker och ting har lossnat.
PUSS på dig!

Svar: Det tycker jag inte att den är, fast suddig är den. Jag tycker vi tar en omröstning! Är bilden på Petra GRÄSLIG? Någon som håller med? Nej? Okej, Petra hade fel! :D
Åsa

2012-08-25 @ 00:01:17
Postat av: Lena

Jag har ju aldrig sett den här tösen i verkliga livet, bara på bild, men jag måste ändå säga att denna bild, tycker jag visar en mycket söt och fin tjej!

Svar: Vilken av dem menar du? :)
Åsa

2012-09-17 @ 11:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0