Åsa assar: Att få välja själv

Jag läser en del bloggar, men det är inte precis "en del" som läser min blogg, så jag har då inget större inflytande. Men jag talar ändå (även om det varit lite dåligt med det på det senaste. Jag skyller på att jag försöker få bättre rutiner och därmed låter bli datorn några dagar i veckan. Och så skyller jag på att jag gärna vill ha en bild till mitt inlägg, men då jag mest fotograferar en massa och sen inte gör så mycket med bilderna, så kommer jag lite efter. Men hejhej, jag känner på mig att det blir ändring snart).

Okeeeej, lång parentes.
Vi tar det igen. Nästan.

Jag har märkt en tendens den senaste tiden bland dessa bloggare att berätta HUR DET SKA VARA. Ja, och inte bara bloggare för den delen, även bland folk som kommenterar. Vissa tycker att man ska vara tjock, det är ju kvinnligt vetja (säger de). Vissa säger att man ska vara smal och bara äta kesella (för då mår man så bra vetja (säger de). Vissa säger att man inte får säga "ett choklad" för det heter ju inte så. Det heter visst ... "choklad". Bara så. Osv osv. Så vad jag ville säga nu är att det är ju en himla tur att allt inte är svart och vitt. Det är en himla tur att vissa saker får man faktiskt bestämma själv. Man får själv bestämma om man vill berätta vilket parti man röstar på. Är man skåning så får man faktiskt säga "ett choklad", för här heter det så. Man får även själv bestämma om man vill använda ordet "man". En himla tur alltså! Synd bara att folk blir så himla upprörda samtidigt som de ska berätta om SIN EGEN ÅSIKT SOM JU ÄR DEN KORREKTA. Synd också att jag med är sån, och hänger upp mig. Men ändå, fetassning på att välja själv. (Men obs obs, man får inte välja själv om man ska typ särskriva, eller liknande. INTE OKEJ.)

Positivare assning kommer dyka upp ... förr eller senare. Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0