Åsa assar: Att hitta vad man letar efter

När man länge letat efter något (och vad som är lång tid är väl som alltid relativt), och när man får kämpa lite för att hitta, då blir lyckan (eller assningen) desto större när det där väl dyker upp. Som till exempel när mamma och jag gick en promenad och skulle ta några (två) kontroller till Kulturtrampet och hade problem att hitta den första. En tallkam. Hur svårt kan det vara att hitta en tallkam? Vad är en tallkam? Var är vi? Sånt undrade vi. Vi hittade många tallar. Till sist hittade vi även rätt tallkam, upptäckte jag mycket glatt när jag vände huvudet från de snela hestarna en stund. Ser ni den? Kontrollen, alltså.



En med huvud och en utan.


En annan sak som jag letat efter är detta topplack som ska vara så himla bra. Nagellacket blir pianoblankt och det torkar direkt. Drömmen. Och jag hittade det, i min stad, på Åhléns. På en hyllan längst ner, bakom en massa andra nagelprodukter. Någon hade omsorgsfullt gömt det. Men mig lurar man inte så lätt.


Toaletter. Också trevliga att hitta när man letar efter dem. Även om det luktar lite så där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0